PERBEZAAN UBAT DENGAN MAKANAN TAMBAHAN...MANA SATU PILIHAN ANDA ?? - CINTA HATI SAYA

Friday, 22 December 2017

PERBEZAAN UBAT DENGAN MAKANAN TAMBAHAN...MANA SATU PILIHAN ANDA ??


Ada sesetengah orang mengganggap yang suplement nie sama dengan ubat..malah ada juga yang beranggap yang supelement nie juga ubat yang boleh dibeli tanpa mengikut keperluan badan.Haa..nie lah kesilapan yang sering berlaku..Bila dah terjadi sesuatu kat badan itu mulalah nak salah kan orang lain.

Kalau kita tengok definisi suplement nie pun, kita dah tau yang suplement nie sebenarnya makanan tambahan bukannya ubat. Ubat pula kita tahu, mengandungi bahan-bahan tertentu untuk menghilang kesakitan dalam badan.

Suplement atau makanan tambahan nie merupakan tambahan vitamin dalam badan untuk membantu menghasilkan sel-sel baru yang telah mati. Jadi fungsi setiap vitamin adalah berlainan satu sama lain..Kalau nak lebih memahami. boleh tengok carta nie :



Haa..korang boleh nilaikan sendiri perbezaan antara ubat dan suplement ni. Ubat dengan suplement adalah berbeza ye..Jangan nak disamakan kerana ubat mengandungi bahan sintetik manakala suplement mengandungi bahan semulajadi.

Jom kita tonton video nie untuk ketahui lebih lanjut.Kenapa kita perlukan suplement.