EKZEMA : ATASI MASALAH EKZEMA SECARA SEMULAJADI DENGAN MUDAH - CINTA HATI SAYA

Tuesday, 10 April 2018

EKZEMA : ATASI MASALAH EKZEMA SECARA SEMULAJADI DENGAN MUDAH

Assalammualaikum,

Kalau sebelum nie saya share pasal jenis eczema yang korang sendiri tak tahu dan saya juga baru tahu..Kali nie saya nak share pula bagaimana nak atasi masalah eczema nie secara semulajadi dengan mudah.

Kalau anda tengok kat rumah, ada bahan-bahan yang sebenarnya boleh membantu kita untuk atasi masalah nie tau, mungkin kita je yang tak tahu. Ialah dah zaman moden kan, kalau sakit jumpalah dengan doktor. Dan mungkin ada yang tidak berupaya untuk buat rawatan, jadi kita yang sempurna dan bermoden nie boleh bantu mereka.


1. LEMAK SAYURAN
- Struktur yang tebal dan berminyak dalam lemak sayuran nie boleh membantu pesakit eczema tau. Sapu pada kulit kering dan merekah. Lakukan sehingga kulit menjadi lebih lembut. Ianya juga dapat membantu melegakan keradangan pada kulit eczema.



2. MINYAK SAYURAN + SUSU + OATMEAL + EPSOM
- Kesemua bahan-bahan ini dapat membantu melembapkan dan melegakan kulit kering, melegakan dan mengurangkan kegatalan pada sel kulit mati.



3. KUNYIT
- Kunyit juga merupakan salah satu baha yang mudah didapati. Ianya dapat mengurangkan keradangan pelbagai jenis masalah kulit. Curcumin dalam kunyit adalah antioksidan, ianya boleh melindungi dan pelihara kulit, meneutralkan bahan radikal serta mempercepatkan proses penyembuhan luka.



4. CUKA EPAL
- Dalam perubatan kita, cuka epal sangat berguna terutama pesakit jantung. Tapi untuk pesakit eczema pula, ianya dapat melegakan keradangan dan kesan terbakar pada kulit. Tapi ingat ye, jika mempunyai luka, boleh menyebabkan kepedihan dan berasa tidak selesa.



5. MINYAK ZAITUN
- Minyak zaitun biasanya digunakan untuk memasak, tapi ianya juga dapat membantu pesakit eczema. minyak zaitun yang kaya dengan Omega 3 nie dapat mengurangkan keradangan. Untuk mandian juga, ianya dapat membuang sel kulit mati dan melembutkan kulit.


6. LIDAH BUAYA / ALOE VERA
- Daun lidah buaya sangat membantu untuk pesakit eczema kerana kaya dengan bahan anti-radang serta dapat memeberikan kelegaan pada kulit yang gatal. Sangat sejuk bila memakainya.


7. MINYAK TEA TREE
- Minyak tea tree nie sangat membantu pesakit eczema. Ianya dapat mengurangkan kegatalan dan melembutkan bahagian kulit yang kasar. Campurkan dengan minyak zaitun sapu pada tempat eczema. Lakukan setiap hari untuk mendapatkan hasil yang terbaik.



8. SET ECZEMA SHAKLEE 
- Set Eczema Shaklee juga merupakan bahan semulajadi walaupun ianya telah dipatenkan. Ini kerana ianya untuk mudah dimakan dan senang dicerna untuk membantu dari segi dalaman.



ALFALFA COMPLEX 
- Membantu atasi masalah kulit seperti keradangan, kegatalan dan mengurangkan masalah pencernaan yang boleh menyebabkan masalah penghadaman yang tidak betul.

OMEGA GUARD
- Kaya dengan Omega 3 yang bersifat anti-flamasi, yang dapat mengurangkan keradangan kulit. Menjadikan kulit halus, dan meningkatkan imuniti kulit terhadap jangkitan.

GARLIC COMPLEX
- Bersifat anti-flamasi juga yang membantu mengurangkan keradangan dan meningkatkan sistem imun dari jangkitan

ESP/MEALSHAKE
- Kaya dengan protein yang diperlukan oleh badan. Membantu memulihkan kulit dan membaiki struktur kulit.

B COMPLEX
- Kandungan vitamin B yang sememangnya diperlukan untuk mengurangkan masalah eczema pada kulit.

VITAMIN E COMPLEX
- Campuran dengan biji anggur yang kaya dengan antioksidan dapat membantu memudarkan parut eczema dan mengembalikan struktur kulit.

Untuk rawatan luar pula, anda boleh menggunakan :

HERBAL BLEND
- Membantu melembutkan kulit dan mengurangkan kegatalan pada kulit. Sangat sejuk dan berangin. Dan yang penting Herbal Blend nie NO PARABEN ye.

BASIC H
- Boleh buat cucian untuk membantu membuang sel kulit mati. Basic H nie merupakan bahan serba guna ye. Jangan risau ianya sangat selamat digunakan.


JOM KITA TENGOK TESTIMONI MEREKA YANG DAH PULIH DARI ECZEMA

TESTIMONI 1

TESTIMONI 2

TESTIMONI 3

TESTIMONI 4

Ada banyak sebenarnya testimoni untuk eczema nie dan ini adalah sebahagian daripada mereka yang dah menggunakan SET ECZEMA SHAKLEE. Ini antara testimoni yang lain. Dan ternyata mereka sangat berpuas hati dengan hasilnya.

Jika anda berminat untuk membantu atau mendapatkan produk SET ECZEMA ini, boleh click di bawah


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=fdc2f68ce81482230197500b89538ec5
Atau anda boleh je terus hubungi saya untuk mengetahui lebih lanjut