January 2016 - CINTA HATI SAYA

Saturday, 30 January 2016

5 FAEDAH KENTANG PADA KECANTIKAN...AGAR DAPAT DIPRAKTISKAN

January 30, 2016 0
5 FAEDAH KENTANG PADA KECANTIKAN...AGAR DAPAT DIPRAKTISKAN
Kentang...ramai yang akan fikir ianya untuk makan, goreng..nak lebih lagi buat salad..

Jarang kita tahu mengenai kentang dengan lebih mendalam lagi..sebenarnya kentang mempunyai karbohidrat tinggi, nutrisi seperti Vitamin A, B, C, kalsium, fostor, potasium, zat besi, serat dan protein yang baik untuk kecantikan.

Kandunagn nutrisi pelbagai ini mampu memberikan manfaat untuk rawatan kejelitaan wajah..Salah satu khasiatnya ialah minghilangkan lingkaran gelap bawah mata..
--------------------------------------------------------------------



Jom kita tengok apa yang ada pada kentang nie..yang boleh buatkan kecantikan pada wajah kita..



Jerawat sentiasa menghantui umum dan menjadi masalah sekiranya solusinya sukar ditemui..Kadang-kadang sampai dah tak tahu ape lagi nak digunakan untuk hilangkan jerawat nie..Kentang boleh membantu untuk hilangkan jerawat sebab mempunyai protein yang membantu pembentukan sel-sel baru.

Namun, kentang boleh menghilangkan jerawat tanpa melibatkan bahan kimia..Sebabnya..kentang adalah bahan semulajadi..

Banyak produk pencerahan kulit semakin berleluasa..Semuanya inginkan kecantikan dengan capat..Namun, kesan buruk pasti akan terjadi yang mengakibatkan kulit semakin nipis dan memberikan masalah kemerahan pada kulit ketika waktu kemuncak..

Amalkan kentang agar kulit sentiasa lembap dan sihat.




Banyak nutrisi kentang yang terkandung di dalamnya..Sehingga mampu dijadikan rawatan anti-penuaan..Berbekalkan protein dan Vitamin C dalam kentang..yang sebenarnya merupakan salah satu "kolagen" yang membantu pembentukan semula kolagen dalam tubuh badan kita..yang semakin hilang..Bila kita menjangkau umur 30an..

Amalkan selalu agar kulit anda sentiasa lembut.


Kentang juga boleh dijadikan scrub muka..malah jika anda rajin melakukannya..anda pasti dapat kulit yang sangat lembut..


Masalah rambut seperti beruban, kering, luruh kerana penggunaan bahan kimia dalam syampoo anda..

Kentang boleh membantu anda untuk mendapatkan rambut yang sihat dan kuat.
------------------------------------------------------------------------

Ada banyak manfaat lain untuk rawatan semulajadi nie...Selain kentang..Anda boleh apply untuk kecantikan wajah anda..Sebenarnya kesemuanya sangat mudah diaplikasikan dalam kehidupan seharian..Lagipun masa yang diambil tidak lah lama kan..untuk membuat penyediaan..

Semoga memberikan manfaat dan Selamat mencuba..

Friday, 29 January 2016

PHYTOCOL-ST MEMBANTU TURUNKAN PARAS KOLESTROL AGAR JANTUNG KEKAL SIHAT

January 29, 2016 0
PHYTOCOL-ST MEMBANTU TURUNKAN PARAS KOLESTROL AGAR JANTUNG KEKAL SIHAT



🍃


Assalammualaikum...

Masih ramai yang tertanya ape itu PHYTOCOL-ST..Sebenarnya Phytocol-ST nie telah dikeluarkan di Malaysia pada tahun 2014 lagi...Masih baru lagi di Malaysia...

Antara manfaat utama Phytocol-ST ialah membantu untuk menghalang penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL (Kolestrol Jahat).


shakleeDibuat dengan campuran phytosterols, yang didapati secara semulajadi dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin

shakleeMenyediakan 2,000mg phytosterols tumbuhan yang diperlukan setiap hari

shakleePhytosterols tumbuhan telah terbukti secara klinikal lebih daripada 80 kajian untuk menurunkan kolesterol LDL

shakleeMenyediakan 100% keperluan harian phytosterols dicadangkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)



 Fungsi-fungsi Phytocol-ST 
🍃
✔ Fitosterol membantu menghalang penyerapan kolesterol jahat.
✔ Berfungsi sebagai terapeutik untuk Benign Prostatic Hyperplasia (pembesaran prostat)
✔ Fitosterol membantu keseimbangan tindak balas imun bagi mengurangkan jangkitan viral & bakteria - especially untuk pesakit SLE.
✔ Mengurangkan keradangan & alahan - especially untuk pesakit Rheumatoid Arthritis.
✔ Mengurangkan kesan Psoriasis & Arthritis
✔ Membantu menstabilkan kadar insulin bagi pesakit Diabetes.
✔ Mengurangkan risiko & kesan Stroke.


Besar kemungkinan Phytocol-ST nie akan menjadi keutamaan kepada pesakit yang menghidap jantung dan kolestrol yang tinggi...tak terkecuali juga kat dorang yang menjaga kesihatan..Jangan dibiarkan kolestrol bermaharajalela ye dalam tubuh badan anda...Boleh mengundang padah..

Bak kata orang " MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI"

ALTERNATIF LAIN SELAIN AJHT UNTUK MEMBANTU MASALAH SENDI

January 29, 2016 0
ALTERNATIF LAIN SELAIN AJHT UNTUK MEMBANTU MASALAH SENDI
Assalamualaikum semua...

Sekarang ni semua orang pun tercari2 solusi utk masalah sendi memandangkan AJHT tiada dalam pasaran buat sementara.... Pasti ada alternatifnya kan?..Ada macam-macam alternatif yang boleh membantu masalah sendi anda..

Kalau AJHT takde, utk masalah sendi.... nak makan ape? Alternatif kepada Joint Health (AJHT)...

1. VIVIX
Kajian menunjukkan resveratrol (bahan dalam Vivix tuh) berkesan utk mengatasi masalah keradangan, antioksidan, membaiki DNA dan menghalang sel dari bermutasi. Ia bukan saja sangat bagus untuk masalah sendi tapi masalah2 kesihatan lain. Silap2 boleh muda 25 tahun?




2. Collagen Powder (SCP)
Kolagen diperlukan utk membaiki dan maintain tisu2 lembut di sekitar sendi. kalau tisu2 ni rosak.. itu yg krupp krappp sakit sendi segala tu.

3. VITA-C
Vitamin C sangat penting dalam penghasilan Collagen. Suka atau tidak kita ni sebenarnya kekurangan vitamin C sebab ia mudah sangat keluar dari tubuh kita.



Memandangkan kita masih bersisa 3 hari utk promo Vivix bulan ni,meh saya nak bagitahu yang Vivix sgt bagus utk sakit sendi. Lebih2 lagi bagi penghidap artritis...memang sangat etrbaik..Dah ramai yang mencubanya..dan mereka berpuas hati dengan masalah artritis yang semakin berkurangan..



Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]
017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM


Wednesday, 27 January 2016

BAGAIMANA VIVIX HILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK ?

January 27, 2016 0
BAGAIMANA VIVIX HILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK ?
Tabiat merokok sudah menjadi budaya yang tak boleh dihapuskan lagi..Kalau tak hisap rokok..digantikan pula dengan Vape...Fatwa dh keluarkan pun masih lagi berdegil nak hisap jugak..

Tapi sejauh mane nak hilangkan ketagihan merokok nie..Itu lah yang menjadi persoalan sehingga sekarang..Walaupun cukai semakin naik..Tapi sanggup juga nak beli rokok..

Vivix juga membantu mereka yang menjadi perokok tegar..supaya berhenti merokok..katakan " TAK NAK PADA ROKOK "


Saya ambil petikan nie dari seorang Master saya...Beliau menjelaskan bagaimana VIVIX bertindak untuk menghilangkan ketagihan kepada perokok..
-----------------------------------------------------------------------------

BAGAIMANA VIVIX HILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK
Assalamualaikum wbt
Dah banyak testimonials yang dikongsikan tentang kejayaan berhenti merokok dgn Vivix kan... Persoalannya, macamana Vivix ni boleh hilangkan ketagihan merokok?
1. Vivix men-detox-kan nikotin dari dalam darah, organ, otak, etc. Bila nikotin dah takde, rasa ketagih nak nikotin pun hilang.
2. Orang merokok merasakan satu 'feeling' bila dia isap rokok. Sbb tu bila dia berhenti isap rokok, otak dia rasa lain macam & memanggil2 utk dia hisap rokok balik bg mendapatkan semula 'feeling' tu. Vivix boleh memberikan 'feeling' tu, jadi bila dia minum Vivix, dia tak rasa terpanggil nak merokok.
 
3. Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom withdarawal ni teruk2 juga. sebab tu ramai orang yg berhenti merokok tiba2, dia kena macam2 penyakit. senang cakap, badan 'terkejut' dgn keadaan yang dia tak biasa (takde sumber nikotin). Insya-Allah dgn Vivix boleh redakan kejutan tu.

Sebaiknya Vivix diambil bersama dgn DTX Complex utk detox segala benda yg ada dalam organ dalaman terutama hati.
--------------------------------------------------------------------

Pada ibu-ibu dn juga isteri...jom bantu keluarga anda yang ketagihan rokok nie dengan bagi mereka VIVIX..Bukan sahaja dapat menyelamatkan mereka dari penyakit..Tapi juga dapat selamatkan duit dari 'dibakar' oleh mereka...




Tuesday, 26 January 2016

5 TIPS KEKAL SIHAT DAN BERTENAGA AGAR DAPAT MEMBANTU KETAHANAN FIZIKAL

January 26, 2016 0
5 TIPS KEKAL SIHAT DAN BERTENAGA AGAR DAPAT MEMBANTU KETAHANAN FIZIKAL
Menurut Khairy Jamaluddin, Menteri Belia dan Sukan..

  " Setiap individu seharusnya melibatkan diri dalam bidang kecergasan kerana ianya bukan sahaja membentuk fizikal yang mantap manum turut membina keyakinan diri yang tinggi dan memastikan kita sentiasa bertenaga "



Dengan melakukan senaman yang betul dapat membantu siri sendiri dari mencegah pelbagai penyakit..Contohnya, diabetes, sakit jantung, masalah buah pinggang, darah tinggi dan sebagainya..

Antara amalan yang boleh dijadikan senaman yang sihat adalah..







Kecergasan fizikal memang memerlukan ketahanan mental dan fizikal..Jika seseorang yang mudah mengalah..Pasti tidak akan dapat melakukannya...Kalau nak bersemangat untuk mendapatkan badan yang ideal dan mantap..Boleh ikut setiap langkah-langkah tadi..

Boleh lah ajak famili ke...kengkawan ke..or kesayangan anda untuk lakukan bersama..Yang paling penting ianya harus seronok dan dapat mencapai target yang diinginkan..


5 TIPS SIHAT TANPA SAKIT AGAR SELAMAT DILAKUKANNYA

January 26, 2016 0
5 TIPS SIHAT TANPA SAKIT AGAR SELAMAT DILAKUKANNYA
Kecantikan memang sinonim dengan manusia..Tak kira besar mahupun kecil..Tapi bila seseorang terlalu taksub dengan kecantikan boleh membawa padah..

Ada yang sanggup menggadaikan nyawa sekalipun untuk kelihatan cantik..Dengan melakukan pembedahan plastik yang tidak diiktiraf oleh Kementerian Kesihatan..

Menurut pakar kecantikan..Mereka yang terlalu taksub dengan kecantikan sanggup berhabis duit dan menggadaikan nyawa untuk kelihatan cantik..Tapi sebenarnya mereka tidak tahu yang mereka tu hanya membazirkan masa dan duit hanya kerana inginkan kecantikan..

Jom kita lihat tips yang paling mudah dan ringkas yang boleh diamalkan oleh semua orang..







Senangkan..tak susah mane pun..Bak kata orang..Nak seribu daya..taknak seribu dalih...Jadi anda pikir-pikirkanlah ye...

Wednesday, 20 January 2016

KALSIUM PENYEBAB KEPADA SALURAN DARAH TERSUMBAT..BETUL KE??

January 20, 2016 0
KALSIUM PENYEBAB KEPADA SALURAN DARAH TERSUMBAT..BETUL KE??
Asalammualaikum...

Malam nie saya nak citer cikit pasal Kalsium...Ramai yang dah maklum yang kita perlukan kalsium utnuk membantu tumbesaran tulang agar tidak rapuh...

Tapi..tahukah anda sebenarnya..kalsium juga boleh termendap dalam salur darah..bukan sahaja lemak tepu atau kolestrol yang boleh termendap dalam salur darah..tapi juga kalsium juga boleh termendap dalam salur darah...

Jom kita tengok macam mane kalsium boleh termendap dalm salur darah.. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------
KALSIUM TERMENDAP DALAM SALUR DARAH
🔥
Dalam salur darah kita, selain kolesterol, yg boleh melekat di dinding salur darah ni ada byk lg benda termasuk kalsium.
Dalam salur darah kita, selain kolesterol, yg boleh melekat di dinding salur darah ni ada byk lg benda termasuk kalsium.
Bila kalsium termendap, ia dinamakan calcification. Kesan calcification ni, ia mengeraskan bahagian yg dia termendap tu. Banyak tempat ia boleh termendap selain salur darah sepeerti otak, breast, sendi & buah pinggang. Itu yg jadi batu karang.
Adakah benda ni terjadi sebab kalsium berlebihan? TIDAK.
Mengikut kajian dr Universiti Harvard, pengambilan kalsium takde kaitan dgn batu karang & apa2 saja penyakit dr calcification ni. Makan kalsium ke tak makan ke, sama je risikonya.
Punca utama yg dikenalpasti adalah kecederaan dalaman, jangkitan, genetik, masalah auto-imune, & pernah jalani pembedahan.
Jadi jgn takut nak makan kalsium takut kena batu karang..tak ada.
Adakah ia boleh dirawat?
Menurut International Journal of Molecular Sciences, mereka ada buat test utk mengkaji penyebab calcification... Kalsium bukan penyebab. Tapi....
- pengawet makanan
- makanan diproses
- lemak trans
- gula
Cuba kurang atau jgn makan benda2 di atas kalau boleh lah...
Utk suplemen, dalam report yg sama mencadangkan:
- Resverstrol (Vivix)
- Omega
Bawa2 la jaga pemakanan ya!

-------------------------------------------------------------------------------------------

Jadi macam mane...pemakanan juga memainkan peranan yang penting dalam diri kita..jadi kenelah jaga pemakanan tu..Nak lagi selamat kalau takut dengan pemakanan boleh ambil suplement...Ianya melengkapkan nutrisi dan kalsium dalam tubuh badan kita..

Pilihan saya semestinya Shaklee..jadi saya memilih Omega Guard sebagai pembantu makanan tambahan saya..


KECANTIKAN YANG BERMULA DARI DALAM AGAR PENUAAN SIHAT TERBENTUK

January 20, 2016 0
KECANTIKAN YANG BERMULA DARI DALAM AGAR PENUAAN SIHAT TERBENTUK
Penuaan sihat....


Sebenarnya...masalah tua nie semua orang akan hadapinya..tak kira lah lelaki ke perempuan..dan proses penuaan ni berlaku sejak lahir lagi...Tapi kita knelah ada caranya untuk hadapinya..

Nak hadapinya memang boleh buatkan seseorang tu akan stress...haa..tapi kalau anda nak tahu..stress adalah musuh utama kepada penuaan..

Nak cantik semulajadi macam Dato Khatijah Ibrahim..kenlah minum air yang banyak bukan minum air yang berkarbonat atau pun minuman berkafein..

Bersenam pun penting untuk dapatkan kecantikan..kesihatan luaran bermula dari kesihatan dalaman...


9 langkah untuk elak penuaan

1. Minda
   - Berfikiran positif..anggap diri nie amanah..yang sentiasa berfikiran positif dalam menangai masalah...Perlu berdoa jika sukar mengatasi masalah anda..

2. Diet
   - Makanan yang berkhasiat..yang mengikuti piramid makanan yang disediakan..

3. Suplement
   - Dapatkan suplement yang sesuai supaya dapat mengekalkan nutrisi dalam diet harian..Makanan yang dimakan tak semua dapat menyerap nutrisi yang sihat..Sebab tu suplement membantu menambahkan lagi nurtisi agar badan kita sentiasa sihat dan bertenaga..

4. Kawalan stress yang bijak
   - Anggap semua yang berlaku ada hikmah..Tangani masalah dengan bijak agar setiap yang berlaku dapat diselesaikan dengan baik..

5. Tidur
   - Tidur yang mencukupi adalah tido yang sempurna..atleast 6 hours..Ini untuk meningkatkan metabolisma yang mane telah digunakan pad waktu bekerja...

6. Kawalan berat badan
   - Kekalkan berat badan yang ideal..supaya segala pergerakan dapat dilakukan dengan mudah dan senang..Lebih baik jika mengekalkan dengan mengikut BMI yang telah ditetapkan oleh pihak kesihatan.

7. Kurangkan pendedahan terhadap toksin
   - Bila cite pasal kecantikan dan penuaan..Paling penting adalah kosmetik..Penggunaan kosmetik kne hati2..Tak semua bahan dalam kosmetik selamat digunakan..Jadi pemilihan kosmetik perlulah berhati-hati..

8. Makan ulaman
   - Jika anda seorang yang sukakan ulam-ulaman..teruskan makan ulam..Sebenarnya khasiat dalam ulam-ulaman lebih banyak sebabnya dalam ulam tu sendiri khasiatnya adalah semulajadi..tanpa di campur dengan bahan pengawet lain..

9. Excersice 
   - Senaman juga perlu dilakukan juga..sebabnya..membantu membakar kalori yang termendap dalam badan agar bertukar menjadi tenaga supaya badan kita akan cergas dan bertenaga..Nanti tak de lah lemau je bile buat kerja..



Nie baru 9 langkah untuk mendapatkan hasil penuaan yang sihat tanpa sebarang kesan sampingan...Sangat mudah untuk anda mengikutinya...Tapi nak cara yang paling mudah disebabkan anda seorang yang bekerjaya,...Anda boleh pilih disini..

KENALI JENIS DIABETES AGAR DAPAT MEMBANTU ANDA UNTUK MENGATASINYA

January 20, 2016 0
KENALI JENIS DIABETES AGAR DAPAT MEMBANTU ANDA UNTUK MENGATASINYA
Revision Kaitan Diabetic dan Insulin

DIABETES... KENCING MANIS...




Macamana diabetes boleh terjadi? Haa meh nk habaq.

Diabetes ada 2 jenis:

Type 1 : bila sel badan tak boleh menghasilkan insulin.
Type 2 : bila sel badan tidak kenal insulin

Insulin umpama "kunci" untuk membuka pintu kepada gula (glukos) nak masuk ke dalam sel kita. sel kita memerlukan gula sebagai makanan dia...Insulin akan kawal kadar kemasukan gula ke dalam sel. bila sel dah cukup kepeluan gulanya, insulin kana kunci pintu sel jadi gula takleh masuk lagi. kalau kita makan lagi banyak gula.. sel dah cukup gula dah, gula tu akan berada dalam darah. oleh itu makan berpada2 jgn ikut nafsu.

Bagi pengidap diabetes, yang Type 1, badan dia mmg tak boleh hasilkan insulin, ataupun insulin yg dihasilkan tak cukup. umpama bilik ada 15 tapi kunci ada untuk 5 bilik je. 5 orang je boleh masuk, lagi 10 orang berlegar2 kat luar. Apa jadi bila kena berlegar di luar? penat, letih, pitam. mcm tu lah bila gula tokleh masuk dlm sel kita, tp berlegar2 dalam salur darah kita... ia jadi tak seimbang.

Yang Type 2 pulak terjadi bila bilik 15, kunci pun 15 tapi silap kunci. patut nak buka bilik guna kunci bilik tapi dia pegi bagi kunci kereta... mana nak boleh buka. jadi, sama orang2 tak boleh masuk ke dalam bilik (gula tak boleh masuk ke dalam sel).
Keadaan2 ni adakan buat kadar gula dalam darah kita jadi tinggi!

Bila gula dalam darah tinggi, macam2 masalah kesihatan akan berlaku, cthnya:-

- pandangan kabur
- gangguan berat badan
- jangkitan pada kulit
- luka lambat sembuh

Oleh itu jagalah kesihatan ye... Jaga makan, jaga aktiviti, jaga ibadah... jgn biar dah sakit baru nak jaga. Jaga dari sekarang. Makan vitamins jgn culas!


Penjagaan makanan perlu dilakukan sewaktu kecil lagi..bukan dah besar baru nak jaga makanan..Tapi boleh juga dikawal dengan diet yang seimbang dan mengikut nasihat daripada pakar dietition..


Ini adalah contoh piramid makanan yang mesti dipatuhi oleh pesakit diabetes..Nak lagi selamat dan cukup nutrisi yang dimakan,..anda boleh tambah dengan makanan tambahan..sila klick disini..



JOM KENALI SIAPA DR FORREST C. SHAKLEE DENGAN LEBIH DEKAT LAGI

January 20, 2016 0
JOM KENALI SIAPA DR FORREST C. SHAKLEE DENGAN LEBIH DEKAT LAGI

Sape sebenarnya Dr Forrest C.Shaklee ???

Adakah anda mengenalinya dengan lebih mendalam lagi...Jadi sebelum anda menganggap produk Shaklee yang bukan-bukan..lebih baik anda mengenali dahulu sape sebenarnya beliau..


Selepas itu barulah anda boleh menganggap sape sebenarnya Dr Shaklee nie..




Petikan dari Master Hadha

Bayi yang Tiada Harapan untuk Hidup


Dr Forrest C. Shaklee, anak kedua kepada pasangan Robert dan Martha Shaklee telah dilahirkan pada tahun 1894; di Carlisle, Iowa. Beliau mempunyai seorang abang bernama Ralph, 6 tahun lebih tua daripada beliau; dan adik perempuan yang muda 3 tahun daripada beliau yang bernama Cecily.

Forrest ketika lahirnya telah didiagnose mempunyai congenital tuberculosis. Malahan, ketika dilahirkan juga (ceritanya) beliau kelihatan seolah tidak bernyawa sehingga terpaksa diberi bantuan pernafasan artificial respiration untuk membantu meransang pernafasan. Prognosis doktor juga menyatakan bahawa jangkahayat Forrest tidak akan lama; yakni Forrest akan mati sepertimana kanak-kanak lain yang didiagnos penyakit yang sama. 

Ibubapanya tidak mahu menerima bulat-bulat prognosis tersebut; lalu melakukan pelbagai usaha untuk membantu Forrest agar dapat terus hidup seperti kanak-kanak lain yang sihat. Menurut ceritanya, Forrest terlantar berminggu-minggu di dalam buaian dalam keadaan 'motionless' (tidak bergerak, pergerakan amat minima). Ibunya Martha mencuba pelbagai teknik tradisi dengan penggunaan herba untuk membantu Forrest. Martha yakin dengan kuasa Tuhan dan kuasa alam semulajadi.

Akhirnya, demi kesihatan dan kehidupan Forrest, mereka sekeluarga pun berpindah ke sebuah ladang di Moorhead, Iowa. Di sini, Forrest diubati oleh ibunya sendiri dengan memberikan beliau diet yang kaya dengan khasiat tumbuhan semulajadi dan herba-herba; serta di sini juga beliau dapat menikmati suasana yang sihat dengan udara yang yang bersih dan segar, serta bebas pencemaran.

Akhirnya, berkat usaha gigih tersebut, pada usia 4 tahun, Forrest mampu berdiri sendiri tanpa bantuan. Namun, point yang paling penting, Forrest akhirnya disahkan doktor yang beliau telah sembuh sepenuhnya daripada penyakit TiBi!

Forrest Mencipta Vitalized Minerals


Forrest mengisi masa remajanya di ladang Moorhead dengan memerhati dan mengkaji haiwan dan kitaran hidup mereka dengan alam semulajadi. Ada satu kata-kata Forrest yang sangat terkenal tentang ini, iaitu;
"Animals watch for the signals and listen to the voice of nature, while men have forgotten how to read or listen to them."

Forrest juga selalu terfikir, kenapa kanak-kanak lain yang senasib dengannya; dilahirkan dengan penyakit TiBi tidak mampu untuk bertahan, sedangkan beliau masih mampu terus menghirup udara segar di bumi ini. Akhirnya, jawapannya ialah, kerana cinta ibunya Martha terhadap dirinya yang mengubati dan menjaga dirinya dengan menggunakan kuasa alam semulajadi. 

Forrest adalah living testimony kuasa penyembuh hebat daripada alam semulajadi. 

Dipendekkan cerita, pada tahun 1915, pada usia Forrest 21 tahun, multivitamin pertama di dunia dicipta oleh beliau sendiri; dan dipanggil Vitalized Minerals. Inilah multivitamin yang diamalkan jutaan penduduk dunia sejak itu sehinggalah kini dah 100 tahun ia wujud di dunia ini.


Dr Shaklee Vitalized Minerals
Multivitamin PERTAMA di dunia


Insan yang Cintakan Ilmu



Dr Forrest sepanjang hayatnya tidak pernah berhenti belajar. Pada tahun yang sama beliau mencipta Vitalized Minerals, beliau juga telah graduated sebagai seorang chiropractor; daripada Palmer School of Chiropractic, di bawah bimbingan chiropractor pertama di dunia, iaitu Dr Daniel David Palmer. Pada 1920-an, Dr Forrest telah menerima degree sebagai Doctor of Divinity. Kemudian, pada usia 37 tahun, Dr Forrest menerima diploma sebagai Doctor of Naturopath. Kemudian, semasa Perang Dunia ke-2, beliau telah menjadi seorang licenced short-waved radio operator dan trained radio operator for submarines. Beliau juga pernah menjadi seorang radio personality. 



Dr Forrest dan Kanser


Dr Forrest juga pernah menjadi seorang radiologist (beliau buka klinik). Ketika itu, tidak ramai yang tahu tentang bahaya sinaran xray. Akibatnya, pada usia 27 tahun, Mayo Clinic melalui diagnosis yang dilakukan, mengesahkan yang Dr Forrest telah terkena Terminal Cancer. Mereka menawarkan untuk memotong lengan dan kaki beliau.

Namun, sebagai seorang manusia yang amat percayakan pada kuasa penyembuhan alam semulajadi, beliau menolak tawaran itu dan berusaha mengubati sendiri kanser tersebut. Dr Forrest kemudiannya berpindah untuk menetap di sebuah ladang di Davenport dan memulakan program intensif mengubati dirinya sendiri. Kisah ibunya Martha menjaga dan mengubati beliau sewaktu kecil, sehingga sembuh daripada penyakit TiBi menjadi inspirasi beliau.

Dr Forrest mengambil dos tinggi Vitalized Minerals yang diciptanya BERSAMA dengan satu lagi penemuan baru; iaitumengamalkan pengambilan gabungan 9 herba yang mempunyai fungsi detoks (membersih) dan menyembuhkan sel-sel tubuh. Beliau tahu, proses detoks ini penting untuk mengatasi kesan yang dialami oleh tubuhnya yang rosak akibat sinaran radiasi di kliniknya sendiri (beliau tutup klinik tersebut selepas disahkan kanser dan pindah ke Davenport).

Buat pengetahuan semua, gabungan 9 herba itulah yang akhirnya menjadi suplemen Herb Lax yang amat popular di kalangan pengguna Shaklee kini. Selain daripada itu, Dr Shaklee juga amat menjaga diet hariannya melalui pemakanan yang 100% hanya berasaskan alam semulajadi yang bersih dan segar.

Akhirnya, selepas setahun Mayo Clinic mengesahkan yang beliau telah pulih daripada kanser tersebut.

Shaklee Product Ditubuhkan



Pada 1 April 1956, Shaklee Product ditubuhkan bersama dengan dua orang anak beliau, iaitu Lee dan Forrest Jr. Syarikat ini ditubuhkan dengan 100% komitmen untuk membantu memperbaiki taraf kesihatan manusia, tanpa mengganggu dan merosakkan alam semulajadi.

Slogan syarikat ini ialah "Products in Harmony with Nature and Good Health"; dan mottonya "DO BUSINESS BY THE GOLDEN RULE"

Dr Shaklee sebagai General Manager dan Product Development; Forrest Jr sebagai Business Manager; Lee sebagai Markerting and Promotion Manager. Business ini sememangnya family business.

Mereka kemudiannya telah mencipta satu sistem yang mana Shaklee Product bakal memberikan peluang pekerjaan dan kesihatan tanpa had kepada semua manusia di dunia, tak kira apa pangkat dan umur sekalipun.

Kini, sistem yang dicipta berdasarkan konsep "to teach others.. to teach others .. to others ini.."; menjadikan Shaklee Product sebagai syarikat Network Markerting pertama. Selain daripada itu, Shaklee Product juga amat mementingkan kualiti produkyang dihasilkan. 

Produk pertama yang dikeluarkan oleh Shaklee Products ialah Pro-Lecin Nibblers iaitu protein soya dan lecithin dalam bentuk tablet. Setahun kemudian, Herb Lax diperkenalkan dan Liqu Lea pula diperkenalkan tak lama selepas itu, menggantikan Vitalized Minerals yang asal. 

Pada tahun 1957, Vita Lea dalam bentuk tablet mula dikeluarkan di pasaran. Produk bukan suplemen pertama, namun masih lagi bercirikan selamat pada alam semulajadi, Basic H diperkenalkan di pasaran Amerika pada tahun 1960. Basic H adalah pencuci serbaguna yang PERTAMA bebas fosfat, pekat dan bio-degradable. 

Setahun selepas itu, Soy Isolate Protein pertama di dunia dihasilkan. 

Daripada Shaklee Product ke Shaklee Corporations



Pada tahun 1964, Shaklee Convention yang pertama diadakan di San Francisco dengan kehadiran seramai 150 orang busines leaders. 

Kemudian, pada tahun 1972 Shaklee Product telah ditukarkan namanya kepada Shaklee Corporation; dan beberapa tahun selepas itu, pasaran Shaklee mula memasuki Jepun, Kanada; Shaklee masuk ke Malaysia pada tahun 1988. 

Dr Forrest C. Shaklee sendiri meninggal pada usia 91 tahun (tahun 1986), dengan meninggalkan satu legasi yang besar yang terus mampu membantu ramai sehingga kini; termasuklah saya dan suami :)

Pada tahun 2004, Roger Barnett, seorang multi-billionnaire telah membeli Shaklee dan menjadi Pengerusi serta CEO Shaklee, sehingga kini. Alhamdulillah.. kami suami isteri telah diberi peluang oleh Allah swt untuk bertemu dan berbual dengan CEO kacak ini pada tahun 2014; dari Malaysia sampai ke Long Beach California. Malahan, kami juga bertuah dapat peluang menemuramahbeliau khas untuk channel Youtube kami! 



Diilhamkan dan sumber  dari Master Hadhatina 

Itu adalah serba sedikit tentang Dr Shaklee...Jika anda ingin mngenali dan bagaimana produk Shaklee dihasilkan..Anda boleh mengikuti kami dengan menjadi ahli..Ada banyak lagi yang akan anda ketahuinya nanti..

Anda ada sebarang pertanyaan dan inginkan kesihatan yang selamat..Anda boleh hubungi saya..

Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]
017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM

Monday, 18 January 2016

KHASIAT HERB-LAX YANG TIDAK DIKETAHUI..JOM KITA SELIDIK

January 18, 2016 0
KHASIAT HERB-LAX YANG TIDAK DIKETAHUI..JOM KITA SELIDIK
Herb-Lax adalah poduk herba dari Shaklee yg terkenal sebagai alat untuk detox usus...Proses mendetoxkan usus perlu dilakukan dengan kerap agar susu kita tidak mengalami masalah yang lebih besar..Sebagai contoh radang usus..Sebenarnya radang usus boleh mengyebabkan kanser usus jika tidak dirawat dengan cepat..


Apa yg ada dalam sebotol Herb-Lax?
1. DAUN SENNA
Bukan daun inai ye. Daun senna terdapat dalam kitab 'Tibb An-Nabawi' (pengubatan cara Nabi) bahawa ia digunakan oleh Rasulullah utk merawat sembelit.
Daun senna bertindak menggalakkan proses peristalsis usus berlaku dgn optimum dan mengeluarkan segala sisa yang tersangkut di dalamnya.
2. AKAR RHUBAB
Bertindak menggalakkan pengecutan usus bagi menolak keluar sisa toksik.
3. BLUE MALLOW
Digunakan untuk keradangan dalam perut, masalah pundi kencing dan juga masalah sistem pernafasan.
4. AKAR CULVER
Digunakan untuk mengatasi masalah sembelit dan masalah hati.
5. AKAR LIKORIS
Digunakan sejak 5000 tahun dahulu dalaml perubatan Cina. Mempunyai banyak sekali khasiat termasuk mengatasi masalah dalam perut, pundi kencing, keracunan makanan, menggalakkan aktiviti hempedu untuk pencernaan dan lain2.
6. KULIT KAYU BUCKTHRON
Menggalakkan proses pembersihan usus. Digunakan secara tradisional untuk rawatan anti-tumor.
7. DAUN ALFALFA
Bapa segala tumbuhan yang memiliki 1001 khasiat. Mendetoks sel secara menyeluruh.
8. BUNGA LAWANG
Membantu mengurangkan gejala kembung perut dan loya.
9. BUAH PELAGA
Digunakan secara tradisional untuk membuang angin dalam badan. Ia membantu merehatkan otot perut sistem reproduktif.


Banyak rupanya khasiat Herb-Lax ni...Kalau korang perasan semua gabungan herba dalam Herb-Lax nie semuanya ada dalam masakan..Tak kiralah dalam masakan Melayu ke..India ke..Cina ke..

Kot la...kalau korang nak makan macam tu je herba-herba nie pun boleh...Tapi rase-rase korang ada tak semua bahan dalam tu..??

Nak senang..telan je heblax nie...bukan mahal mane pun...sebotol baru je RM 55.65...



Nak tahu lebih lanjut..boleh hubungi saya ye..Jangan tunggu lama-lama tau...

Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]
017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM