Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2016

BAGAIMANA SERANGAN ASMA BOLEH TERJADI DAN APAKAH FAKTORNYA

Apa itu serangan asma..
Serangan asma adalah kesukaran bernafas yang menyebabkan keradangan di saluran paru-paru..Atau dalam bahasa sains nya macam nie...Keradangan dan spasma pada bahagian selaput dinding laluan udara yang menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit..
Ini terjadi apabila otot dinding menjadi kejang hingga menyebabkan saluran pernafasan menjadi sempit sehingga menghalang pernafasan dan menyukarkan pernafasan..Jika tidak dirawat dengan segera boleh menyebabkan seseorang itu pengsan..Atau yang kebih teruk lagi boleh menyebabkan kematian..
Ini serba sedikit tentang bagaimana serangan asma boleh terjadi..
Menurut patologi, serangan asma nie boleh terjadi apabila pengaktifan sel mast oleh alergen hingga terhasilnya histamina dan IgE. Tanda serangan asma boleh dikesan dengan cara pernafasan iaitu..
 * saluran pernafasan berbunyi seperti bersiul. .* Hembusan pernafasan menjadi lebih panjang berbanding dengan hembusan semasa menarik nafas. * tisu cekung antara tulang rusu…

SIAPA YANG PERLUKAN ALFALFA UNTUK ATASI MASALAH KESIHATAN AGAR KEMBALI SIHAT

Seperti yang saya dah bagitahu sebelum nie...pasal alfalfa adalah raja tumbuhan yang sangat terbaik untuk kesihatan anda kan...Kalau yang mane yang tak tahu lagi..Boleh klick kat sini..untuk ketahui lebih lanjut lagi...

Jadi siapa yang perlukan alfalfa  nie pula ye..Jom check it out..

AMARAN
* Pesakit SLE - TIDAK BOLEH makan takut bertambah teruk * Pesakit KANSER WANITA - TIDAK DIGALAKKAN ambil kerana kandungan estrogen yang tinggi * Pengambil WARFARIN - TIDAK DIGALAKKAN AMBIL kerana kandungan Vitamin K yang tinggi boleh menyebabkan pembekuan darah
Pesakit yang dimerahkan itu, TIDAK BOLEH MAKAN YE..Jadi sebelum anda membeli dan memakannya..sila rujuk dengan doktor terlebih dahulu untuk mengetahui tahap kesihatan anda..
Bersempena bulan Mei ini, Shaklee telah membuat promosi tau..jadi sebelum terlambat boleh lah beli secara borong untuk stok anda..

Sebarang masalah boleh hubungi saya..
FB : hafza aein IG : @arryanayash PAGES : Butik Vitamin Aein NO TEL : 017-3739567

ALFALFA COMPLEX RAJA SEGALA TUMBUHAN YANG TERBAIK UNTUK SEMUA

Korang tahu tak..
Tumbuhan juga mempunyai raja tau..Alfalfa...Bukan haiwan yang ada raja sahaja..Bukan manusia juga yang mempunyai raja..Tapi tumbuhan juga mempunyai raja..Dan raja tumbuhan nie sangat terbaik tau..
Alfalfa nie sebenarnya mempunyai akar yang panjang tau..Sedalam 6 meter..Ini kerana memudahkan akar pokok nie menyerap pelbagai nutrien dan mineral dalam bumi nie..Shaklee telah mempatenkan alfalfa nie menjadi tablet yang mudah dimakan, mudah larut, dan mudah dihadam..


Kandungan serat dalam alfalfa nie banyak tau..dan terbahagi kepada 2 iaitu kandungan vitamin dan kandungan mineral..
Untuk kandungan vitamin
Ada 6 vitamin yang yang mempunyai fungsi mereka tersendiri..
Vitamin A - terbaik untuk penglihatan, membina ketahanan terhadap jangkitan terutama terhadap saluran pernafasan, menggalakkan pertumbuhan sel dan juga menggalakkan kulit yang sihat.
Vitamin E - melindungi sel dari radikal bebas, memberikan kesihatan jantung, otot, memperbaiki fungsi imun, membantu menguatkan otot, me…

LUKA BERSALIN CEPAT SEMBUH WALAUPUN CEASER MENJADI IDAMAN WANITA BERSALIN CEASER

Berita kehamilan adalah saat-saat yang sering dinantikan oleh setiap pasangan yang sudah berumah tangga...Memory yang paling indah sangat..tak kiralah anak yang ke berapa..Itulah tanda cinta anda dan pasangan anda..
Bersalin ceaser adalah pilihan yang terakhir yang boleh doktor anda suggestkan..bile tiada pilihan yang boleh buat..Mesti anda terpikir-pikir macam mane nak berpantang...Bersalin ceaser mungkin akan memakn masa yang lame untuk pulihkan luka pembedahan kn..Tapi ada caranya macam mane nak pulihkan luka pembedahan dengan cepat...
Jom kita tengok...testimoni akak nie yang bersalin ceaser tapi luka bersalin cepat sembuh...Apa yang beliau makan ye..samapi boleh macam tu sekali..
Nak Luka Pantang Cepat Sangat Sembuh, Walaupun Caesar? from iReach HD on Vimeo.
Dengan Set Berpantang Shaklee...ditambah lagi dengan Vivix untuk bantu lagi pulihkan luka bersalin ceaser..Alhamdulillah..luka bersalin ceaser pun dah pulih hanya dalam beberapa hari sahaja..
Malah makin bertenaga untuk menguruska…

PENDAPATAN ONLINE : BENARKAH SHAKLEE BOLEH BANTU UNTUK TINGKATKAN PENDAPATAN SECARA ONLINE??

Zaman sekarang dah ramai yang mula berniaga..memang tak salah pun kalau nak berniaga..Sebab nabi Muhammad s.a.w pun pernah bersabda yang 9/10 dari pekerjaan adalah berniaga...

Kalau kita tengok di media sosial seperti facebook, instagram, pages, blog..Rata-ratanya adalah anak muda..tapi tak kurang juga dengan golongan suri rumah..Mereka juga telah mula untuk mengubah perspektif orang lelaki yang mane suri rumah nie hanya duduk senang dan goyang kaki je..


Kenapa tak percaya???? ..Kalau tak percaya..meh kita tengok video nie dulu..bagaimana suri rumah boleh menjana pendapatan hanya dengan berniaga secara online sahaja...


Nak Jana Pendapatan Online Untuk Bayar Sewa Rumah? from iReach HD on Vimeo


Asalnya hanya untuk mengambil Set Hamil dan Set berpantang sebagai "jamu" semasa hamil dan berpantang..Ternyata keberkesanan dari produk itu sendiri  telah mengubah pendapat menjadi pendapatan...
Kemudian berkongsi kebaikan dan kelebihan produk Shaklee hanya melalui media sosial sahaja tetap…

SHAKLEE BANYAK MENIPU ORANG RAMAI DENGAN MARKETING DIA...BENAR ATAU TIPU

Dengan kos sara hidup yang semakin meningkat sekarang..munhkin ramai yang berpendapat bahawa sukar untuk menyelesaikan masalah hutang piutang dengan duit gaji yang sedia ada...tapi ternyata semuanya tidak benar..Malah suri rumah sekarang pun dah pandai untuk berdikari untuk membantu pendapatan isi rumah..
Nak tahu lebih lanjjut jom ikuti video akak nie..yang mana pada mulanya dia hanya menggunakan produk Shaklee untuk kegunaan sendiri dan keluarga..Tetapi beliau mula memikirkan untuk menambah pendapatan dengan Shaklee..
Jom layan....................



Nampak tak..shaklee telah mengubah cara hidup akak nie...Malah Shaklee juga telah mengubah diri dan mamperbaiki diri sendiri menjadi lebih berjaya..
Sebenarnya, Shaklee bukan lah MLM yang sering diperkatakan oleh orang ramai...Hanya bermodalkan RM80 sahaja sudah cukup untuk menjadi ahli seumur hidup...Kalau nak tahu lebih lanjut..boleh klik disini untuk mengetahui kelebihan menjadi ahli Shaklee..
Telah terbukti..ramai yang ingin menjadi ahli Sh…

LANGKAH-LANGKAH UNTUK MENGELAKKAN DARI SERANGAN JANTUNG AGAR SENTIASA BERHATI-HATI

Jantung adalah organ yang paling penting sekali dalam tubuh manusia...Ia merupakan nadi untuk semua sel-sel dalam tubuh..Tak kiralah sama manusia ataupun haiwan...
Tapi bagaimana pula dengan serangan jantung...
Serangan jantung merupakan serangan yang mengejutkan jantung yang boleh menyebabkan kematian jika tidak dirawat dengan segera..Bagaimana ianya berlaku..boleh klick kt sini..Ianya menceritakan bagaimana serangan jantung boleh berlaku..
Bagaimana pula nak mengelakkan dari serangan jantung..terdapat beberapa langkah yang boleh diikuti untuk mengelakkan serangan jantung...Antaranya :


1. POLA MAKANAN YANG SIHAT     - Kebiasaannya, pesakit jantung akan diberikan pola makanan untuk mengawal kolestrol dalam darah dengan berbentuk carta makanan..Jadi, untuk mengelakkan dari serangan jantung, kita seharusnya mengamalkan pola makanan yang seimbang mengikut piramid makanan yang telah disediakan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia..


2. HENTIKAN MEROKOK - Semua orang tahukan, yang merokok tu boleh …

SERANGAN JANTUNG : BAGAIMANA IANYA TERJADI UNTUK KITA MENGETAHUINYA

Serangan jantung salah satu penyakit yang kita sendiri tidak jangkakan..Ada sesetenagh orang bile terjadinya serangan jantung..masih boleh lagi diselamatkan..Tapi bagi sesetengah orang pula tidak boleh diselamatkan..
BAGAIMANA SERANGAN JANTUNG BOLEH TERJADI ??
Sila klik disini..Nie video bagaimana serangan jantung terjadi..nak memudahkan dan memahami bagaimana serangan jantung boleh terjadi...Saya akan citerkan sedikit mengenainya...


Serangan jantung terjadi disebabkan oleh saluran darah yang mengalirkan darah ke otak tersumbat oleh plak atau lemak-lemak...Hal ini berlaku di pembuluh darah koroner yang mane saluran ini mengalami penyempitan...Fungsi pembuluh darah koroner adalah untuk mengalirkan darah dari jatung ke otak..
Penyempitan saluran ini disebabkan oleh timbunan kolestrol atau protein lain selain dari makanan masuk ke dalam tubuh..Haaa..ini bermakna bukan disebabkan kolestrol je yang boleh buatkan serangan jantung..Tapi ada faktor-faktor lain juga yang boleh menyebabkan serangan…

KURUS SELEPAS BERSALIN MENJADI IDAMAN SEORANG WANITA AGAR KEMBALI MENAWAN

Menjadi trauma kalau lepas bersalin je berat badan tak turun-turun kan...WAAAAA...nak nangis rasenya..Dahlah gemuk time preggy..Ni gemuk pulak time dah lepas bersalin...
Kadang tu..da yang susah nak turunkan berat badan..Dan ada juga yang senang nak turun kan berat badan..Semuanya bergantung pada cara pemakanan dan juga cara berpantang..
Nak tahu tak cara turunkan berat badan sampai 20kg..Meh tonton video nie dulu..


Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.
Ada 4 tips yang diberikan oleh akak nie..
1. Mangamalkan Breastfeeding..amalkan SET BERPANTANG.     - Sentiasa menyusukan anak walau dengan apa cara sekali pun..Ianya dapat membantu membekalkan susu untuk anak anda..
2. Minum air yang banyak     - Ini membantu untuk membakar kalori dalam badan..dan sekaligus membantu ibu-ibu cepat kenyang
3. Jaga kalori     - kalori amat penting untuk dijaga..Dengan penjagaan kalori dapat membantu ibu-ibu yang mengalami masalah berat badan dapat turunkan berat badan dengan mudah…

DETOX : BUANG TOKSIN SAMBIL KURUSKAN BADAN DENGAN BETUL TANPA KESAKITAN

Berbadan besar atau gemuk memang menjadikan seseorang itu merasa rendah diri...Mula lah nak kuruskan badan kan...Macam-macam produk nak cuba..dari murah sampailah ke mahal..Tapi hasilnya tidak menjadi...atau pun mengambil masa yang lama..
Sebelum nie..kita tak kenal dengan toksin kan...Apa kaitannya toksin dengan berbadan besar..Kenapa mesti ada toksin dalam badan...?? Banyak sebenarnya kenapa badan kita nie tak berfungsi macam yang kita nakkan..
Antaranya..nak kurus..nak cantik..tapi makan macam-macam..telan macam-macam pun xde result yang dapat pun..
Jom kita tengok dulu macam mane nak kuruskan badan dan boleh dapat hasil yang terbaik tanpa kesakitan 

Cara Kuruskan Badan Dengan Betul Sambil Buang Toxin Dalam Badan from iReach HD on Vimeo.


Jadi..nak kurus mestilah kene buang sagala macam toksin dalam badan dulu..barulah boleh dapat result yang kita nak kan...Nak buang sume benda dalam badan pula bukan makan sehari dua hari dah boleh nampak kesannya..Kene konsisten makan baru boleh dapat r…