10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH - CINTA HATI SAYA

Friday 3 April 2015

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH

Pengalaman saya makan Lecithin ni...sebab nak kuruskan badan..almaklumla..time tu anak dah 2 orang...Mula la terasa badan-badan ni dah menggeleber semacam..
Kawan saya rekemen kan Shaklee ni...Time nak guna tu memang la was2 kan..iye la..xtau pe yang da kt dalam tu..
--------------------------------------------------------------------------------------------
LECITHIN merupakan campuran glikolipidtrigliserid dan fosfolipid. Lesitin digunakan sebagai bahan tambah makanan serta dalam ubat-ubatan. Kebiasaanya lecithin merupakan produk halal kerana ia diperbuat dari telur atau minyak soya, terdapat juga diambil dari minyak bunga matahari.Bagi orang biasa, lecithin lazimnya merupakan salah satu bahan kandungan yang dimasukkan kedalam produk coklat susu.

 Lecithin diestrak dari kacang soya organik bukan GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.


Meh kita jenguk-jenguk 10 khasiat yang ada pada lecithin nie :- 

1. Membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hatiKolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.

2. Membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.




3. Membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.

4. Lecithin adalah zat utk kecantikan .. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema

5. Bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita



6. Membantu masalah insomnia. ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur.

7Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan

8. Menghalang kejadian batu karang ~ Batu karang tu terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan alam badan kita. Jadi Lecithin akan bertindak untuk pengemulsi supaya kolestrol yang mencanak-canak tu dapat dihalang dari menjadi batu karang.


9. Lecithin juga boleh membantu menyalurkan inositol dan kolin dalam susu ibu untuk meningkatkan perkembangan otak bayi

10. Boleh juga untuk mengatasi masalah prostat lelaki 

----------------------------------------------------------------------------------------------
Banyakkan kelebihan lecithin nie..korang mesti beli tau..jangan beli yang lain pulak..hihihi..kalau saya..memang nielah pilihan terbaik untuk saya dan keluarga..


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Inginkan konsultan..leh je pm saya..


Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]
017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM

No comments:

Post a Comment