April 2016 - CINTA HATI SAYA

Monday, 25 April 2016

DARAH TINGGI : BAGAIMANA UNTUK ATASI MASALAH INI AGAR BOLEH MENJALANI KEHIDUPAN SEPERTI BIASA

April 25, 2016 0
DARAH TINGGI :  BAGAIMANA UNTUK ATASI MASALAH INI AGAR BOLEH MENJALANI KEHIDUPAN SEPERTI BIASA
Hipertensi atau darah tinggi...Sememnagnya menjadi masalah dikalangan manusia..Terytama bagi mereka yang dah berumur..Tapi tak terkecuali juga golongan muda...HAAAAA...jangan ingat golongan muda tak terkecuali untuk mendapat sakit darah tinggi nie tau..

Darah tinggi nie boleh juga menyebabkan datang nya pelbagai penyakit...Antara nya, stroke..sakit jantung...kolestrol dalam darah ..sakit dada...Macam-macam lagi la..yang boleh terjadi...

JADI BAGAIMANA UNTUK ATASINYA???

Jom kita tengok video nie...


Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.


Untuk mengatasi masalah darah tinggi nie ada tiga cara yang boleh diikuti..


1. MENGUBAH CARA HIDUP
- selalunya cara hidup seseorang nie tak tentukan...ada yang tak cukup tidur...ada yang makan lewat..Semua itu mempengaruhi kehidupan anda...Dan yang paling teruk sekali bile tetiba je anda mendapati diri anda dihinggapi dengan pelbagai penyakit...Haaa..Ni dah bahaya tau..


2. HIDUPAN SIHAT
- Mulakan kehidupan dengan lebih sihat..macam mane nak mulakan nya...Senang je..Mulakan dengan senaman...pemakanan yang sihat tanpa mengambil fast food...kurangkan pengambilan gula dan garam berlebihan...Tidur dengan cukup..Makan mengikut waktu yang tepat..Dan macam-macam lagi yang boleh diamalkan..


3. PENGAMBILAN SUPLEMENT SHAKLEE
- Tidak kira lah penyakit apa pun..PAsti ada penawarnya..Begitu juga dengan darah tinggi...Anda boelh mengambil SET PENGAWALAN DARAH TINGGI...untuk membantu menurunkan kadar tekanan darah tinggi anda...Suplement bukan untuk mengubati tapi membantu mengawal nya..




Jika anda ingin menbantu mereka yang menghadapi masalah tekanan darah tinggi dan paras kolestrol yang tinggi...Anda boleh mengambil suplement Shaklee..yang sememangnya membantu anda untuk kehidupan yang lebih sihat...




Hubungi saya untuk ketahui lebih lanjut:

IG : @arryanayash
FB : Hafza Aein
PAGES : Butik Vitamin Aein
W/A : 0173739567

SIHAT TANPA UBAT MEMBANTU KELUARGA AGAR CERIA SELALU

April 25, 2016 0
SIHAT TANPA UBAT MEMBANTU KELUARGA AGAR CERIA SELALU

Bulan nie kan bulan promosi Omega Guard dan Vitamin C SR...Jadi, minggu nie adalah minggu terakhir untuk grab semua vitamin promosi nie...Bagi yang inginkan keluarga yang sihat tanpa ubat..Boleh pilih dengan cara Shaklee..



Nak tahu lebih lanjut..Meh tonton Video nie..



Omega Guard Shaklee - Ibu Hamil/Menyusu, Kanak2, Pesakit from iReach HD on Vimeo.


Best kan seisi keluarga pun boleh makan tau...tak rugi kalau korang membelinya...Saya pun makan untuk seisi keluarga...

Hasil dari pati minyak ikan yang terbaik nielah hasilnya...Jika kita makan ikan mentah dah tentu ada plumbum, toksin yang masih lagi ada pada ikan...Jadi Shaklee telah mempatenkan dalam bentuk tablet dan mendapatkan patinya...Jadi ianya bebas dengan sebarang campuran..



Nak tahu lebih lanjut..dan ingin buat pesanan boleh hubungi saya..

IG : @arryanayash
FB : Hafza Aein
Pages : Butik Vitamin Aein
WASAP : 0173739567


Friday, 22 April 2016

RAHSIA MENYUSU DI BULAN RAMADHAN AGAR ANAK SENTIASA KENYANG DAN IBU BERTENAGA

April 22, 2016 0
RAHSIA MENYUSU DI BULAN RAMADHAN AGAR ANAK SENTIASA KENYANG DAN IBU BERTENAGA
Tak lama lagi puasa akan menjelangkan..ada juga ibu-ibu yang masih berpantang time bulan puasa..Macam saya lah..berpantang time bulan puasa...Memang mencabar sungguh...Mane tak nya..Time berpantang tu..time musim panas..Bayangkan lah berpantang di kampung..Panas dia macam mane..

Eh..eh..dah..bukan tu yang saya nak citekan..Tapi saya nak cite kan kt cini yang bagi ibu-ibu yang menyusukan anak time bulan puasa...Ibu-ibu pasti risaukan..Iye la..bulan puasa mane ada makan dan minum untuk support susu badan..Malah risau takut kalau-kalau susu dah merundum kan..

Jom kita tengok video nie dulu..Bagaimana akak nie survive untuk dapatkan susu time bulan puasa..




Haa...pada ibu-ibu diluar sana..Jangan ada yang merasakan menyusukan bayi anada boleh membuatkan anda tidak berpuasa...Itu, adalah kesilapan besar ye...

Bagi yang tidak dapat mendengar dan membuka video itu, Tidak mengapa..saya akan ulaskan sedikit apa yang pelanggang kita dah bagitahu tadi..Ada 4 tips yang boleh si ibu amalkan..Antaranya :

1. Lakukan proses demand dan supply
- Maksud dia kat cini..si ibu perlu lakukan proses menyusukan bayi seperti biasa..Tapa ada rasa culas pun..Hal ini boleh memberikan pemprosesan susu simpanan dalam payudara si ibu.

2. Minum air yang mencukupi.
- Walaupun bulan puasa..minuman air sekurang-kurangnya 3 liter sehari dapat membantu membekalkan susu dengan banyak..

3. Elakkan stress/tekanan
- Ibu-ibu dinasihati jangan berasa stress dan bimbang akan susu anda...Tapi sentiasalah berfikiran positif dan selalu berfikiran yang susu anda cukup untuk anak anda..

4. Amalkan vitamin Shaklee.
- Shaklee juga ada membantu para si ibu untuk meperbanyakkan susu..Dengan bantuan set Asas sahaja seperti Vitalea, B Complex, Alfalfa Complex, Vita C Complex,..susu boleh jadi banyak..Dan yang paling penting..amalkan dengan ESP dan Performance Drink..kerana membantu memberikan tenaga dan menghasilkan protein yang dapat membantu memperbanyakkan susu..

Haaa..bestkan..anak tak meragam..ibu pun bertenaga..



Sebarang masalah or pertanyaan, boleh hubungi saya 

IG : @arryanayash

FB : Hafza Aein /  Butik Vitamin Aein

WA : 0173739567

8 CARA DETOX SECARA SEMULAJADI TANPA KESAKITAN

April 22, 2016 0
8 CARA DETOX SECARA SEMULAJADI TANPA KESAKITAN
Detox dah semakin terkenal sekarang...Sebabnya ada yang berpendapat yang detox nie untuk kuruskan dan kurangkan berat badan je..RAta-rata yang selalu buat adalah kaum wanita..Biasalahkan..kecantikan mane boleh berpisah dengan wanita..Walaupun berbadan besar tetap inginkan kecantikan dan kesempurnaan...

Tapi kalau diistilahkan detox sebenarnya proses membuang toksin dalam badan..Maksudnya satu proses yang melibatkan sistem pemcernaan untuk proses pembersihan..Iyelah..selama ini, kita dok makan je..main bedal je nak telan ape pun..Last sekali dapat penyakit...

Tapi setiap orang pelbagai cara mereka buat detox..Ada yang menggunakan set suplement..ada yang buat detox secara sendiri dengan bahan-bahan harian..Ada juga yang buat melakukan dengan berdiet dan pantang larang pemakanan...Macam-macam lagi lah..

Tapi..Kali nie saya just nak share cikit je pasal detox secara semulajadi..Terdapat bahan atau buah-buahan yang boleh kita gunakan untuk berdetox..Nak tahu ape bahan dia dan fungsi dia...Jom check it out..

1. TEH HIJAU


- Dauh teh hijau nie mampu membuatkan diri anda kurus...Sebabnya daun teh nie boleh mengurangkan berat badan dan menguruskan..Selain itu, teh hijau nie juga boleh berfungsi mencegah dari radikal bebas seperti kanser..Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi.minum teh hijau ini..sebabnya boleh mengurangkan tekanan darah anda...dan membersihkan saluran darah anda..


2. BAWANG PUTIH

- Selalunya bawang putih digunakan dalam masakan..Tapi tau tak korang..masyarakat Korea dan China menggunakan banyak bawang putih sebabnya khasiat bawang putih nie adalah anti-bakteria dan anti-virus..yang boleh mengurangkan risiko stroke dan kanser..Selain itu bawang putih juga berfungsi membantu sistem pencernaan seperti hati..memang sangat sesuai la sebab hati juga perlukan permbersihan..


3. BAWANG MERAH

- Masyarakat India memang terkenal dengan bawang merah mereka..Kalu tak de bawang merah..memang tak sah kan..Bawang merah berfungsi mengurangkan risiko kanser, jantung, dan kencing manis..Sambil-sambil tue, bawang merah nie tolong bersihkan hati untuk buang toksin dalam badan..Yang terbaik untuk bawang merah nie adalah mengurangkan risiko Alzheimer..


4. HALIA

- Halia selalunya digunakan ketika time berpantangkan..Khususnya untuk kaum wanita..bagi proses pembuangan angin dalam badan..Sebenarnya, halia nie sangat bagus bukan sahaja untuk buang angin dalam badan tapi juga boleh membantu mengatasi masalah sistem pencernaan..dan melancarkan pengaliran darah yang bermasalah..Halia juga bagus untuk membunuh sel-sel barah dari terus merebak..


5. LEMON
- Lemon nie tak perlu lah dikenalkan lagi...Sememangnya memang untuk proses detox..Rata-rata ramai yang menggunakan lemon untuk proses detox kan..Tapi tak pe lah saya share cikit fungsi dia...Lemon adalah anti-oksidan yang mematikan sel-sel yang rosak dari radikal bebas..Selain itu, lemon juga berfungsi membersihkan sistem penghadaman dan juga hati..Bile buat minuman detox lemon nie..Korang perasan tak..perut korang rase selesa selepas proses pembuangan..Best kan...Sebabnya ia membersihkan usus korang yang dah berkarat ke dalam tu..


6. EPAL HIJAU

- Epal hijau memang masam kan...Sebab itu lah ianya sesuai dijadikan bahan dalm proses detox...Kemasaman dia tu, boleh membantu membersihkan saluran usus dan juga membuang racun dan toksin dalam badan..Selain itu, epal hijau nie boleh mengatasi masalah sembelit..Yang terbaik lagi, epal hijau nie juga adalah anti-kolestrol..Sesuai untuk pesakit darah tinggi, dan jantung..


7. NANAS

- Nanas juga masam kan..kalau tak masak betul..Nanas nie sebenarnya bagus untuk proses pencernaan yang mana ianya berfungsi membunuh cacing dalam perut...eee...gelinyakan..tapi dalam perut banayk tau cacing..Selain itu, namas juga boleh cuci tubuh, melawaskan pembuangan air kecil, meransang penghadaman, dan juga merawat darah..Nanas nie mengandungi asid sitrik yang boleh menghilangkan lemak dan juga menguruskan badan...Salah satu bahan yang sangat sesuai untuk detox..
8. BIJI LABU

- Biji labu nie sangat sesuai untuk proses detox...sebabnya bile kita dalam melakukan detox nie..sistem imun akan terganggu..jadi fungsi biji labu nie..membantu menguatkan sistem imun badan..Selain itu..biji labu nie juga dapat menstabilkan gula dalam darah dan juga anti-radang..Dan yang paling penting..biji labu nie dapat mengatasi masalah cacing pita dalam perut..Bile cacing dah mati maka proses membakar lemak dan menguruskan badan pun berjaya...
Jadi..selamat berjaya ye dengan cara detox semulajadi nie..In Shaa Allah..ianya selamat digunakan dan diamalkan...

Sebarang masalah...boleh hubungi saya...

IG : @arryanayash

PAGES : BUTIK VITAMIN AEIN

WA : 0173730567

Tuesday, 19 April 2016

ALZHEIMER : GEJALA DAN CARA SEMBUHKANNYA AGAR KEMBALI SIHAT

April 19, 2016 0
ALZHEIMER : GEJALA DAN CARA SEMBUHKANNYA AGAR KEMBALI SIHAT
ALZHEIMER....

Ramai yang tidak menyedarinya..Rata-rata mereka berfikiran ianya seperti nyanyuk...Ini kerana perubahan pada si pesakit yang mula melupakan keadaan persekitaran fizikal dan mental juga keadaan disekeliling mereka..

Alzheimer ialah penurunan fungsi saraf otak yang mana jika dilihat secara perubatan ianya sangat kompleks dan proresif..Penurunan fung saraf otak ini boleh menyebabkan daya ingatan semakin menurun dengan teruknya sehingga tidak mampu untuk menguruskan diri sendiri..

Apabila keadaan ini terjadi..pesakit akan mengalami masalah yang semakin lama, semakin melemahkan sehingga masalah pertuturan, kewarasan, ingatan, pertimbangan, perubahan personaliti dan tingkah laku mereka akan berubah secara sedikit demi sedikit..


BAGAIMANA ALZHEIMER BOLEH TERJADI....

Jom kita tonton video nie dulu..



Alzheimer berlaku apabila otak menjadi kecut dimana di dalam bahagiannya dipenuhi dengan gumpalan protein yang luar biasa..Ini dikenali dengan PLAK AMILOID..Di dalam gumpalan ni pula ada sel-sel berserat yang berbelit-belit (NEURO FBRILAY)

Amiloid protein membentuk sel-sel plak protein yang  menyebabkan perubahan pada kimia otak..Hal ini menyebabkan neurotransmitter yang berfungsi sebagai menyambung atau menyampaian mesej dari satu neuron ke neuron yang lain..

Apabila neurotransmitter gagal menyampaikan mesej ke neuron yang lain..otak tidak dapat berfungsi dengan baik..Hal ini menyebabkan pesakit akan mengalami masalah mental dan sekaligus berkaitan dengan masalah fizikal mereka..



BAGAIMANA NAK MEMBANTU PESAKIT ALZHEIMER

Terdapat beberapa cara yang boleh membantu mereka..Antaranya dengan :

1. MEMBERIKAN LAYANAN YANG TERBAIK
- Bagi psakit Alzheimer..mereka tidak boleh mengingati diri mereka sendiri apatah lagi orang yang berada disekeliling mereka..Jadi anda sebagai orang yang terdekat..perlulah melayan mereka dengan lebih mesra kerana dengan kehadiran anda..mereka berasa selamat dengan belaian anda..

2. BANTUAN DARI SHAKLEE
- Shaklee ada menyediakan cara untuk membantu pesakit Alzheimer..agar mereka dapat hidup dengan selesa...Dengan set asas ALZHEIMER ini...boleh membantu pesakit melambatkan proses penurunan fungsi sel otak..


LECITHIN -  membantu meningkatkan fungsi neurotransmitter agar kembali sihat semula

OMEGA GUARD -  membantu meningkatkan daya ingatan agar pesakit dapat berfikir dengan waras tanpa mengalami masalah..

Untuk mendapatkan hasil yang terbaik..anda boleh tambah dengan Vivix...yang mana Vivix membantu memulihkan sel-sel DNA kembali sihat semula..Selain itu, Vivix juga membantu menghidupkan semula sel-sel yang telah mati..

Selain itu, Vivix juga membantu sel-sel saraf agar kembali kembali berfungsi seperti sedia kala..Jom berikan yang terbaik untuk ahli kesayangan anda dengan Shaklee..yang sememangnya terbukti berkesan..


Sebarang masalah...boleh hubungi saya...

IG : @arryanayash

PAGES : BUTIK VITAMIN AEIN

WA : 0173730567


Monday, 11 April 2016

KENAPA KITA PERLU DETOX...AGAR BADAN KITA SIHAT DAN CERGAS

April 11, 2016 0
KENAPA KITA PERLU DETOX...AGAR BADAN KITA SIHAT DAN CERGAS


APA ITU DETOX...

Detox ialah proses penyingkiran toksin dalam badan..mengikut beberapa cara dan kaedahnya..Perkataan detox pada masa kini dah semakin popular...Ada sesetengahnya melakukan detox dengan cara mereka tersendiri...Contohnya..membuat air lemon..makan suplement..berpuasa...Tapi boleh ke detox ni dapat menyingkirkan toksin..

Persoalannya


KENAPA KITA PERLU DETOX..???


Sebenarnya...badan kita ni dah banyak sangat sisa toksin dalam badan..tak kira lah sama da yang logam ke..parasit ke..macam2 lagi lah..Semua yang kita makan yang kita perlukan akan bersangkut paut dengan semua benda nie..

Contohnya..parasit..ada tak terasa dalam badan kita nie..benda2 bergerak..macam kat mata..kat punggung...kat perut..kat tangan..semua tempat la..haa..sebenarnya itulah parasit yang dah dok dengan kita bertahun2..berbulan2..berhari2..

Kalau anda nak tahu..yang parasit nie akan makan ape yang kita makan..terutama sekali benda2 manis..macam gula..coklat..air berkarbonat..segala macam yang manis la..semuanya dia nak makan juga..

Semuanya bergantung pada tubuh badan seseorang...ada yang makan banyak tapi tak gemuk2 juga..ada yng makan cikit..tapi berat badan tak turun2 juga...ada yang cepat berpeluh..semuanya adalah disebabkan oleh parasit nie..

Jadi kita perlulah mendetoxkan diri untuk membersihkan sistem dalaman tubuh agar kembali sihat seperti dulu..time mula2 macam bayi tu..sebabnya time bayi kita hanya perlukan susu ibu sahaja...

Kita nak mendetoxkan diri sebabnya untuk menjamin tahap kesihatan..Bila kita rasa tahap kesihatan yang baik di paras maksimun..perlu ke kita nak buat detox nie..Jika anda berkata ya..maka anda silap..sesihat mane pun seseorang tu..belum tentu lagi anda tak mempunyai penyakit...
Nak mendetox nie ada beberapa cara tau..yang tu..sy akan bagitau kendian...



Jadi...kita perlualah detox kan diri untuk kecrgasan badan dan sekaligus membantu dan menjamin kesejahteraan kesihatan diri anda..




Friday, 8 April 2016

STROK : TANDA-TANDA STROKE BOLEH MEMBAWA MAUT JIKA TIDAK DIRAWAT SEGERA

April 08, 2016 0
STROK : TANDA-TANDA STROKE BOLEH MEMBAWA MAUT JIKA TIDAK DIRAWAT SEGERA
Stroke...tak kenal erti umur..sama da tua atau muda..berlaku secara tetiba tanpa meninggalkan isyarat dahulu,...


APA ITU STROKE?




Orang dok ramai cakap ape itu stroke..Stroke dalam bahasa omputih...tapi dalam bahasa melayu pulak angin ahmar..sebelum nie saya da jelaskan tentang stroke..

Ada beberapa jenis stroke..yang boleh dikategorikan...boleh click kat cini..yang terbaru lak stroke haba...Stroke haba terjadi apabila suhu dalam meningkat dengan mendadak...yang mana dalam badan kita ada suhu yang mengawal keadaan suhu tertentu..Contohnya, jika keadaan panas diluar, badan akan menghasilkan suhu sejuk mengikut suhu badan..Dan jika keadaan diluar sejuk..badan akan menghasilkan suhu sejuk mengikut keadaan suhu badan juga..

Tetapi jika suhu diluar terlampau panas..badan sukar untuk menghasilkan suhu juga..kerana haba dalam badan tinggi dan menyebabkan suhu badan pun meningkat..Dan nie boleh terjadinya stroke haba..



Tanda-tanda nie boleh kita jadikan panduan akan datang..HIHIHI..Sebabnya sekarang dah hujan jugak kan..ada sesetengah tempat masih lagi dilanda cuaca panas...jangan dibuat main tau sekarang dengan cuac panas...Atmosfera kita sekarang dah nipis..lapizan ozon pulak makin nipis je..untuk tapis ultra ungu yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit..

Jadi, langkah-langkah pencegahan seharusnya lah diambil untuk memastikan kita berada dalam keadaan berjaga-jaga..

Tak kira apa jenis stroke pun..boleh membawa maut..dicegah dan dirawat dari awal...Jadi, sama-sama kita mengingatkan sesama yang lain untuk membantu mereka yang lain agar dapat mencegah dari awal..





Thursday, 7 April 2016

PUNCA DAN TANDA-TANDA YANG BOLEH MENYEBABKAN BERLAKUNYA VERTIGO

April 07, 2016 0
PUNCA DAN TANDA-TANDA YANG BOLEH MENYEBABKAN BERLAKUNYA VERTIGO
Seperti yang kita sedia maklum kan...Vertigo nie bukan satu penyakit yang serius..Tetapi jika dibiarkan boleh menyebabkan pekak..Hal ini kerana vertigo terjadi apabila tiada keseimbangan badan yang boleh menyebabkan keadaan seperti berputar atau berpusing..

Vertigo..boleh terjadi disebabkan oleh beberapa punca :-

1. BPPV (Benign Paroxysmal Positional Vertigo)
- kepala jadi berpusing dan tidak boleh bergerak...ianya berlaku secara tiba-tiba..

2. Keradangan di dalam telinga
- (Labyrinthitis). Ia akan berkait dengan masalah pendengaran.

3. Ménièré’s Disease
– Mengalami masalah akan dengar bunyi dengung dalam telinga hingga menganggu pendengaran.

4. Acoustic Neuroma iaitu salah satu jenis tumor yang memberikan kesan pada sebelah telinga sahaja.

5. Pengaliran darah ke otak semakin berkurang sehinggakan memberi kesan pada penglihatan dan tiada keseimbangan untuk berdiri.

6. Multiple sclerosis

7. Mengalami resdung yang teruk hingga kesannya ke bahagian telinga.

8. Mengalami trauma seperti kemalangan di bahagian leher dan kepala

9. Kesan daripada migrain. Vertigo akan bermula daripada sakit kepala yang kerap.


Vertigo boleh dilihat dengan tanda-tanda seperti berikut :

i. Kepala terasa berpinar dan berpusing.

ii. Pandangan mata menjadi gelap.

iii. Pening apabila mengalihkan pandangan

iv. Tiada keseimbangan badan untuk berdiri,berasa longlai dan lemah

v. Telinga terasa berdengung

vi. Rasa loya dan muntah-muntah

vi. Sensitif terhadap cahaya dan bunyi

vii. Penglihatan objek nampak bertindih

viii. Terus rasa tidak bertenaga.

PANTANG LARANG YANG PERLU DIELAKKAN OLEH PESAKIT VERTIGO

April 07, 2016 0
PANTANG LARANG YANG PERLU DIELAKKAN OLEH PESAKIT VERTIGO
Seperti yang kita tahu dengan simptom2 vertigo sebelum nie..dan juga cara2 untuk mengatasinya..vertigo merupakan ketidakseimbangan badan..yang membuatkan keadaan menjadi seolah-olah berpusing atau berputar..

Setiap penyakit pasti ada pantang larangnya kan..tak kiralah sakit apa pun..mesti ada pantang larangnya..

Bagi penyakit vertigo..tak terkecuali juga..dengan pantang larang nya...tapi more to makanan..Jadi..vertigo mempunyai pantang larangnya yang tersendiri..


Jom kita tengok satu persatu..pantang larang untuk pesakit vertigo yang perlu dielakkan..



1. Makanan bersantan

- Semua tau yang santan adalah makanan yang berlemak..Makan dengan berlebihan dan tidak terkawal boleh menyebabkan kolestrol yang tinggi..Begitu juga dengan vertigo..apabila kandungan kolestrol yang tinggi...terjadi dalam badan..boleh menyebabkan badan tidak dapat keseimbangan dan membuatkan menjadi lebih sensitif...Selain itu, pesakit akan berasa mual, loya dan pening..



2. Daging

- Daging memang sedap dimakan..lebih-lebih lagi makan daging fresh kan...fuhh..sedapnya..tapi tok vertigo..memakn daging perlu dikawal..atau lebih selamat tak perlu makan..dan gantikannya dengan yang sama nutrisi dengan daging...ini kerana boleh menyebabkan pertambahan kolestrol dalam tubuh dan menjadikan lebih parah...tapi jangan risau..semuanya bergantung kepada keadaan pesakit itu sendiri..



3. Alkohol dan arak..

- Dah nama pun  alkohol dan arak..semua penyakit memang tak boleh nak minum dan buat makan la kan..termasuk dengan vertido juga..Ini boleh merosakkan keadaan pesakit itu sendiri dan menjadikan lebih parah..



4. Makanan manis
- Kebiasaannya, makan makanan yang manis membolehkan seseorang itu menjadi aktif kan,..Contohnya makan coklat, tahap gula yang ada dalam coklat boleh membuatkan kita menjadi aktif malah ada juga menjadi hyperaktif..Untuk pesakit vertigo, boleh menyebabkan keadaan pesakit menjadi pusing dan sensitif..



5. Goreng
- Kandungan minyak sayuran boleh juga menyebabkan menjadi pening..Seeloknya, gunakan minyak zaitun untuk buat gorengan..Tapi lebih baik makanan dikukus atau direbus..


Banyakkan panatang larangnya...tapi nak buat cam mane...kene jugak lah terima,..walaupun pahit untuk diharunginya....Jika anda inginkan kesihatan yang terbaik buat diri anda..saya boleh suggestkan ambil Vivix..

Sebabnya Vivix nie dah banyak membantu pesakit vertigo untuk mengharungi kehidupan dorang dengan keadaan macam tu...Nak tahu lebih lanjut..boleh tengok testimoni nie..

Setiap penyakit ada ubatnya sendiri..Jadi saya hanyalah membantu anda sahaja..Untuk ketahui lebih lanjut..boleh hubungi saya...0173739567

Tuesday, 5 April 2016

VERTIGO : TIPS SEMBUHKAN VERTIGO DENGAN VIVIX AGAR KEMBALI PULIH SEDIAKALA

April 05, 2016 0
VERTIGO : TIPS SEMBUHKAN VERTIGO DENGAN VIVIX AGAR KEMBALI PULIH SEDIAKALA

VERTIGO???


APA ITU VERTIGO??






Pernahkah anda merasa berpusing-pusing..atau melihat sesuatu seolah-olah benda itu berpusing-pusing atau berputar...

Itulah yang dinamakan vertigo..Ianya bukanlah suatu penyakit..tetapi adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan badan..Vertigo terjadi apabila sistem saraf utama kita menerima pelbagai signal ataupun input sekaligus dalam satu masa daripada dalaman telinga, mata, otot-otot dan juga skin pressure receptors..



Terdapat beberapa tips yang boleh diikut bagi mengurangkan ketidakkeselesaan untuk pesakit vertigo..

1. Merehatkan diri
- Pesakit vertigo perlulah merehatkan diri untuk beberapa seketika..Ianya bertujuan untuk mendapatkan balik keseimbangan dalam badan..dengan cara berbaring..telentang..dan melihat keatas...Berikut adalah cara-cara untuk merehatkan diri dan memulihkan keadaan berpusing.


2. Pengambilan streoid
- Pengambilan steriod boleh membantu pesakit untuk melegakan keadaan..tetapi dengan cara nie..pesakit tidak digalakkan untuk mengambil streoid...kerana boleh mengakibatkan terjadi penyakit lain seperti masalah buah pinggang...

streoid


3. Urutan vertigo
- Vertigo juga boleh menggunakan kaedah lain dengan cara urutan..ianya dapat membantu pesakit agar lebih selesa...
Urutan untuk vertigo

Antara cara yang lain..yang lebih memudahkan adalah dengan cara Vivix...yang mane Vivix telah banyak membantu pesakit vertigo pulih dengannya..

Jom lihat testimoni mereka yang telah mencuba Vivix untuk Vertigo..



Tetapi..perlu diingatkan ye...Vertigo nie boleh menjadikan pesakit menjadi pekak...Jika dibiarkan tanpa ada rawatan daripada doktor..Sekiranya, anda merasakan kelainan pada bahagian telinga..Sila rujuk ke doktor untuk rawatan lebih lanjut..


credit dr Azeni

Vivix membantu pesakit untuk pulih seperti sediakala  kerana kandungan antioksidan yang tinggi bantu untuk menormalkan kembalikan keradangan di bahagian telinga dan kepala.


Selain itu, Vivix dapat membantu sistem saraf utama kita berfungsi dengan normal kembali iaitu menerima signal dan mesej tanpa sebarang pertindihan.
Sebarang masalah...boleh hubungi saya...

IG : @arryanayash

PAGES : BUTIK VITAMIN AEIN

WA : 0173730567





Monday, 4 April 2016

VITAMIN C : FAEDAH YANG DIPEROLEHI JIKA MAKAN VITAMIN C..

April 04, 2016 0
VITAMIN C : FAEDAH YANG DIPEROLEHI JIKA MAKAN  VITAMIN C..
Vitamin C sememangnya banyak diperkenalkan di Malaysia..Ada yang dibuat dengan campuran daripada bahan kimia dan ada juga yang dibuat secara semulajadi...

Mana satu pilihan anda...Semuanya terpulang kepada diri anda sendiri...Tapi sebelum itu..kita tengok dahulu apa faedah Vitamin C nie..

FAEDAH VITAMIN C
1. Mengekalkan keseimbangan tisu badan...Ia membuatkan kulit menjadi lebih licin, tegang , cerah & berseri , membantu menghilangkan kesan –kesan jeragat dan bintik hitam pada kulit disebabkan terdedah pada cahaya matahari.
2. Membantu dalam proses penyembuhan luka pada kulit dan lapisan mukosa tubuh (mulut, paru-paru & sistem penghadaman )
3. Menguatkan saluran darah dan mencegah pegerasan saluran darah oleh itu membantu mencegah penyakit seperti darah tinggi, sakit jantung koronari ,stroke (angin ahmar), kerosakan buah pinggang dsbgnya
4. Membantu mengurangkan kadar kolesterol dalam darah
5. Membantu dalam mencegah penyakit barah ( kanser)
6. Membantu dalam proses detoksifikasi dalam badan dari penceramaran logam berat seperti bahan logam berat (Plumbum,raksa & arsenic)
7. Meningkat tenaga & mencegah rasa keletihan yang melampau.




Buah-buahan sememangnya terkenal dengan pelbagai Vitamin..Ada kelebihan yang banyak dalam buah-buahan nie juga..Tapi dengan pengambilan yang banyak boleh menyebabkan berlakukan sesuatu penyakit...disebabkan oleh buah-buahan mengandungi gula...


Zaman sekarang dah makin banyak Vitamin C yang dijual dipaaran..ada yang suntikan dan juga dimakan...Jadi pemilihan Vitamin C perlulah dibuat dengan teliti dan tepat agar tidak mendatangkan kemudaratan...pada diri sendiri..


Notakaki : Saya memilih Vitamin C SR Shaklee..yang kaya dengan banyak manfaat..Lagipun Shaklee nie semua produk dia sangat selamat untuk dimakan dan diamalkan..Sebabnya di buat dari bahan semulajadi..Tanpa bahan pengawet..tanpa bahan campuran dan tanpa bahan terlarang...