PENGAMBILAN SHAKLEE TIDAK BERKESAN ?? APA SEBABNYA DAN KENAPA..?? - CINTA HATI SAYA

Thursday, 21 December 2017

PENGAMBILAN SHAKLEE TIDAK BERKESAN ?? APA SEBABNYA DAN KENAPA..??

Assalammualaikum..

Dah lama rasanya saya nak share pasal nie..Kenapa makan suplement tak berkesan?? Sebenarnya ada sebab-sebab yang boleh menjejaskan fungsi kesannya suplement kepada tubuh kita..

Kalau sebelum nie kita asik makan ubat je..dah tentu lah cepat kesannya..betul tak?? Sebabnya dalam ubat tu sendiri doktor dan para saintis dah buat patern ubat tu dengan campuran bahan-bahan tertentu. Contohnya, campuran dadah yang dibenarkan untuk memberikan kesan terhadap sesuatu penyakit tertentu..

Berbanding pula dengan suplement..Dalam kajian Shaklee nie, para saintis telah menkaji dan mempatern setiap produk mereka tanpa campuran dari bahan pengawet, tiruan, dan bahan beracun. Ini kerana, Shaklee mengamalkan kepada keberkesanan semulajadi..

Jadi, kenapa suplement tidak berkesan terhadap tubuh kita?? Jom kita share bersama-sama..



1. KUANTITI PENGAMBILAN AIR
- Ada sesetengah orang, mereka kurang mengambil air putih..Kalau korang nak tahu, sebenarnya pengambilan air putih yang banyak sangat membantu dalam penghasilan keberkesanan suplement nie..Ini kerana, air yang berlebihan dari badan akan dikeluarkan melalui badan kumuh seperti air kencing dan berpeluh. Jadi bila kita makan suplement tertentu, badan kita akan mengalami proses yang membantu penghasilan sel baru. Sebab itu lah air masak sangat penting.

- Normalnya, pengambilan air putih nie mengikut berat badan seseorang tau..Minimun air yang diambil adalah 25kg bersamaan 1liter seharian. Banyangkanlah kalau berat korang lebih dari 25kg berapa banyak air putih yang korang perlukan dalam badan..Itu belum lagi yang dh dikeluarkan dari badan..

2. GAYA HIDUP YANG TIDAK SIHAT
 - Kebiasaannya gaya hidup yang tidak sihat kita selalu fokus kat mereka yang merokok. Tapi kalau korang nk tahu aktiviti lasak or fizikal juga memainkan peranan yang penting tau dalam kesannya suplement nie..

- Kalau korang beli lah berapa mahal pun suplement tapi jika tidak dengan gaya hidup yang sihat pun tak bermakna juga korang punya kesan tu..Malah korang akan menyalahkan lagi produk tu adalah..Jadi nak dapatkan kesan yang lebih baik..kena lah amalkan gaya hidup yang sihat

3. JADUAL PENGAMBILAN
- Pengambilan suplement nie biasanya disertakan dengan jadual pengambilan kan..Sebab itu lah Shaklee nie tidak sesekali menjualknnya kepada orang ramai melalui kedai, farmasi dan tempat yang terbuka. Dorang dh sediakan KEAHLIAN tau boleh membantu korang tok menjualkannya dan membantu lagi cara pengambilan makanan tu..

- Bila korang makan suplement nie, kenalah dengan konsisten ye..bukan nye hari nie korang makan..lepas tu stop la bila dah tak lalu nak makan..Sebab tulah xdenye kesan kat diri korang tu..

4. HEALING CRISIS
- Bila seseorang mengambil suplement, badan mereka akan mengalami masalah. Betul tak ??? Hal ini desebut sebagai Healing Crisis atau dalam bahasa melayu dia krisis pemulihan. Bila terjadinya healing crisis nie, anda dilarang sama sekali untuk tidak berhentikan memakan suplement. Sebabnya, time nie lah fungsi vitamin tu akan bermula untuk membantu badan kita.

5. DOSE PENGAMBILAN
- Pengambilan yang berlebihan atau berkurangan juga boleh mempengaruhi fungsi keberkesanan vitamin itu sendiri. Jika diambil berlebihan akan disingkirkan melalui bahan kumur seperti air kencing dan juga peluh. Kalau ambil berkurang juga akan mempengaruhi jumlah nutrisi yang diperlukan dalam badan.

- Jadi, korang haruslah mengambilnya mengikut keperluanyang telah ditetapkan oleh SID

6. PERLUKAN DETOX TERLEBIH DAHULU
- Selalu kita dengar pasal detox kan..Tapi kenapa pentingnya detox utnuk badan kita. Detox bermaksud menyingkirkan segala toksik dan sisa-sisa yang tidak diperlukan oleh fungsi badan agar dapat menyerap lebih banayk lagi sel-sel yang hidup.

- Jadi kita perlulah membuat detox sistem dalaman badan agar fungsi vitamin dapat diserap dengan lebih cepat dan berkesan. Apabila sistem badan dah kembali berfungsi dengan baik, hasilnya akan lebih berkesan.




Sebenarnya, banyak lagi sebab yang membolehkan sesuatu fungsi vitamin itu tidak dapat diserap dengan lebih berkesan dan cepat. Antaranya adalah pengambilan kafein yang banyak, cara pemakanan yang tidak betul, gangguan emosi. Semuanya boleh mempengaruhi fungsi vitamin itu sendiri.

Justeru itu, kita hendaklah mengawalmya sendiri agar semua fungsi vitamin dapat diserap dengan betul dan berkesan..

Jika anda ingin membeli vitamin, pilih lah yang betul-betul agar anda dapat kesannya bukan sahaja baik malah lebih baik.