Thursday, 18 February 2016

KANDUNGAN GARLIC COMPLEX SHAKLEE BOLEH MEMBANTU UBATI PENYAKIT

Assalammualaikum..

Bawang putih salah satu bahan dalam masakan..Terutama kaum cina yang sememangnya menggunakan bawang putih untuk masakan harian mereka..

Tapi kalau korang nak tahu...orang Korea memang menjadikan bawang putih makanan harian dorang tau..Sebab tulah orang Korea semuanya cantik-cantik belaka...

Sebelum tu..kita tengok dulu..Apa yang ada pada Garlic Complex nie..

Garlic Complex Shaklee nie mengandungi spearmint yang membantu meningkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung..Selain itu, Garlic Complex juga menyucikan darah dan meneutralkan hasil toksik logam berat dalam tubuh iaitu seperti merkuri dan kadmium..

Dalam Garlic Complex mengandungi Allicin iaitu kompenan utama dalam bahan bawang putih yang aktif dan sanagt bermanfaat..Allicin ialah sebatian yang ada pada bawang putih (organosulfur) yang bertindak sebagai anti-bakteria dan anti-kulat. Ia juga berfungsi dengan bertindak seperti melegekan batuk, selesema dan membantu peredaran darah dengan baik..


Kelebihan yang ada pada Garlic Complex nie pulak ianya diekstrak 100% dari bawang putih dan dilakukan secara terkawal pada suhu bilik untuk mengaktifkan allicin nie...Dan yang paling penting bawang putih Shaklee nie juga 100% bebas daripada penggunaan racun perosak..


Mane satu pilihan anda...Nak makan sebiji-sebiji yang mentah ke..nak makan yang dah siap di tablet kan???

Nak tahu manfaat Garlic Complex nie..nanti saya akan update kat entry yang lain pulak ye...Tunggu tau...maafkan saya kalau lambat saya meng'update' ye...