KEPENTINGAN VITAMIN YANG MUNGKIN MENGUBAH HIDUP ANDA 100%

Vitamin...Ramai yang tak nak makan vitamin nie,...Macam-macam alasan yang dorang akan berikan untuk elakkan diri makan vitamin nie..Tapi kenapa??????

Sebenarnya..makan vitamin nie nak kata penting tak de lah sangat tapi memang penting pun..Sebabnya tak semua makanan yang kita makan setiap hari nie..dapat diserap nutrisinya...banyak mane pun makanan yang kita makan..belum tentu nutrisi tu meresap ke dalam tubuh kita...

Cuba tengok...lagi banyak kita makan..lagi banyak penyakit yang akan timbul...Jadi jangan nak salahkan makanan tau kalau kita sendiri yang tidak mengubahnya untuk menjadi lebih sihat...

Meh saya nak share cikit pasal vitamin nie lat korang semua ...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Penting sangat ke kne ambil vitamin nie...Dah la mahal..lepastu lambat pulak nak dapat effect dia...Baik xyah lah amik vitamin nie..

Atau dalam situasi yang macam nie:

- perlu ke vitamin ni?
- muda2/sihat2 kena ambik vitamin jugak ke?
- bukan vitamin ni untuk orang yg dah sakit ke?

Merujuk kepada seorang Master Shaklee yang dh lame berpengalaman...

mula-mula kena faham & ingat, vitamin BUKAN ubat. kita makan ubat SEMASA sakit. tapi kita makan vitamin (kalau boleh & lebih elok) SEBELUM sakit.

ala-ala macam insuran lah. kita ambik macam-macam insuran bayar sampai beratus-ratus setiap bulan tu SEBELUM sakit kan? kalau dah sakit baru nak ambik pasti kena REJECT kan?

begitu lah juga vitamin. cuma bezanya, vitamin ni kalau dah sakit pun boleh makan lagi.

kedua, jangan naif & dengar bulat-bulat kalau ada doktor (terutamanya yg muda-muda, pengalaman kerja pun tak seberapa tapi sokmo suka meroyan & menganjing orang lain kat Facebook) yang cakap “badan kita ni tak perlukan vitamin”. sebabnya, kerja doktor cuma MENGUBATI orang yang dah sakit. dengan kata mudah, kerja doktor jual ubat. 

Profession yang mengutamakan “kurang risiko sakit supaya kekal sihat tak payah jumpa doktor” adalah kerja Nutritionist. kerjaya Nutritionist sama macam Doktor ke akauntan ke engineer ke, sama-sama kena ambik Ijazah baru layak di angkat sebagai Nutritionist. sebab kerja nutritionist bukan jual ubat, dia nak kita-kita ni seboleh mungkin supaya sihat sokmo sampai tak payah makan ubat yang ada macam-macam side effect tu.

Nampak tak perbezaan antara doktor dan nutritionist...yang mane istilah MENGUBATI dan MENCEGAH adalah 2 istilah yang berbeza..

Memang betul la kata pepatah "mencegah lebih baik dari mengubati"..bile dah sakit baru cari ubat..tapi bile sihat kita cegah la dulu sebelum terjadi..


Jadi, jom kita amalkam mencegah dulu sebelum mengubati...baru best..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nampak tak bezanya VITAMIN dengan UBAT...kalau tanya doktor pun dorang akan suggestkan UBAT kan.,.bukannya VITAMIN...Tapi sekarang nie..doktor pun dah ramai yang ambil VITAMIN untuk kesihatan mereka..Malah mereka juga menjadi sebahagian nutrision pun...

Jadi...jangan samakan VITAMIN dengan UBAT lagi ye...

Anda inginkan kesihatan yang sihat dan selamat...Meh hubungi saya segera tau..untuk saya bantu anda..

Hafza Aein
0173739567

Popular posts from this blog

PETUA MENGHILANGKAN/MENGURANGKAN ASMA(SEMPUT) SECARA SEMULAJADI AGAR KEKAL SIHAT

PENYAKIT ASMA DAN PENYELESAIANNYA AGAR SIHAT TANPA UBAT

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH