BAGAIMANA CARA UNTUK SEMBUHKAN BATUK TANPA UBAT AGAR TIDAK KETAGIH

Assalammualaikum...

Pernah tak korang rasa batuk yang berpanjangan tapi xde kesan langsung..walaupun sudah bermacam ubat dimakan???

Ianya boleh terjadi pada semua orang tak kiralah berapa umur anda..Dan apabila ianya dah mula mnyerang..kita mesti akan terfikir..macam mane nak sembuhkannyakan..tanpa ketagih dengan ubat batuk..

Saya nak share kan sedikit mengenai bagaimana nak sembuhkan batuk tanpa ubat..

1. Makan aiskrim perisa Vanila
- Makan aiskrim vanila boleh membantu menghilangkann masalah keradangan di bahagian tekak..Dan membantu menyejukkan saluran tekak anda..Tapi ingat ye, bukan semua orang boleh ikut yang nie tau..Bagi pesakit diabetes, perlu mendapatkan nasihat dari pakar anda.

2. Minuman air suam panas
- Seperti yang kita maklum..minuman air suam panas juga membantu mengurangkan masalah batuk yang teruk dan memberikan kelegaan pada tekak anda. Elakkan minuman yang dicampur dengan ais

3. Minuman jeruk nipis dan madu
- Jeruk nipis bersifat asid..jadi ianya sangat membantu untuk memberikan kelegaan pada sakit tekak anda dan mengurangkan masalah batuk yang berpanjangan..Campurkan jeruk nipis dan juga madu buat air suam panas dan minum..Amalkan selalu untuk mendapatkan kesan yang terbaik

4. Minuman jus nanas..
- Minuman jus nanas adalah berupa asid semulajadi...Jadi bile tekak dah gatal..kita asid kan kat dia bagi mengalkalikan balik tekak yang gatal tu..Buat dalam minuman yang sedikit..untuk diminum pada waktu yang sesuai..

5. Pengambilan vitamin yang sesuai
- Tubuh badan kita kadang kala tidak cukup vitamin yang diperlukan,jadi mudah untuk menyerang penyakit..Dengan pengambilan vitamin yang sesuai seperti Zinc, Vitamin C, Omega 3 mampu membantu mempetingkatkan sistem imun badan kita..

6. Makan bawang putih..
- Ramai yang tahu yang bawang putih bukan sahaja untuk kecantikan seperti orang Korea..Tetapi juga lebih kepada pertingkatkan sistem pertahanan tubuh badan kita..Ianya boleh dimakan begitu sahaja ataupun digoreng..


Sedikit sebanyak yang saya dah share kt korang pasal batuk nie..Tapi awas ye...Sekiranya batuk yang berterusan..sila berjumpa dengan doktor pakar anda..Kerana kemungkinan anda mungkin terkena serangan penyakit yang lain..




Popular posts from this blog

PETUA MENGHILANGKAN/MENGURANGKAN ASMA(SEMPUT) SECARA SEMULAJADI AGAR KEKAL SIHAT

PENYAKIT ASMA DAN PENYELESAIANNYA AGAR SIHAT TANPA UBAT

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH