PART 1 : LANJUTAN KURSUS ASAS UNTUK DIRI SENDIRI - CINTA HATI SAYA

Tuesday 28 November 2017

PART 1 : LANJUTAN KURSUS ASAS UNTUK DIRI SENDIRI

Dah dekat sebulan saya tak sempat nak cite pasal nie..Sibuk memanjang je..Sampaikan dah naik berkulat blog saya nie...Walaupun tak lawa macam blog yang lain..Tapi nie lah nyawa saya tok buat apa yang saya suka..

Mula-mula nak masuk kursus nie memang payah lah..Iye lah dah bape lama tinggalkan kursus, badan lak dah naik lemak..mane ketidaknya sume lemak-lemak dha terkumpul kat dalam badan nie..memang masak lah dorang sume nak buang dari badan kan..hahahahhaa..

Tapi ape yang saya nak sampaikan dalam nie adalah berkenaan kursus yang saya masuki..Memang malas bila nak mulakan tapi bila dah masuk..Ya Allah teramat-amatlah best..Tapi itu pun bila dah hari ke 3 la...Walaupun kursus nie hanya 5 hari sahaja..tapi banyak pengajaran dan komitmen yang dapat saya pelajari..



Bermula dengan hari pertama lagi dah dikira point la..Kalau ikutkan dikira sebagai DISPLIN..yang nie sebenarnya nak di ketengahkan oleh pihak atasan..Bukan tak bagus, tapi nak kan yang lebih bagus...Kalau ikut jadual yang diberikan kesemua aktiviti adalah berkawad..

Berkawad adalah salah satu usaha untuk mendisplinkan diri kita..Sebab ape saya gtau macam tu, sebabnya dengan berkawad kita duduk dalam berkumpulan, Jadi setiap orang dalam kumpulan itu memainkan peranan yang amat-amat penting untuk pasukannya,,Tak kiralah, siapa pun anda, samada berpangkat tinggi ataupun rendah..Semuanya ada peranan masing-masing..

Kami diajar oleh beberapa orang anggota askar yang telah diberikan kepercayaan oleh pihak atasan kami. Jadi mereka nie lah yang akan mendidik kami dan mengajar kami bagaimana nak mendisplin kan diri dengan lebih terbaik mengikut cara mereka..Memang terbaik lah abang-abang askar nie,,,

Next time saya sambung lak tok part 2..Yang mana saya nak cerita sedikit keadaan dalam kem tu nanti..Stay tune ya....



No comments:

Post a Comment