9 GEJALA AWAL DIABETES YANG SUKAR DIKESAN OLEH KITA

Sekarang diabetes bukan sahaja ada pada orang dewasa..tetapi juga pada budak..hal nie memnag dah menjadi satu fenomena yang semakin merunsingkan...




Tanpa sedar..kita pun boleh terkena diabetes kan..Faktor pemakanan yang tak seimbang juga adalah salah satu faktor yang menjadi trend...Selain keturunan..Nak buat cam ne kan Malaysia ni kaya denagn makanan...Sebab tu banyak sisa makanan yang tak abis penuh kt tapak pelupusan..terutama time bulan pose kan...


Jom kita tengok gejala-gejala diabetes yang semakin membimbangkan pada masa kini..

* mudah terkena infeksi
* luka lambat sembuh
* sering merasai kekebasan pada kaki
* penglihatan kabur
* mudah merasa ngantuk
* mudah lapar dan haus
* sering kencing
* berat badan cepat turun
* ibu hamil yang kandungannya melebihi 4kg

Ini adalah tanda-tand awal diabetes...Jom kita g buat checkup sekarang..Jika anda ada salah satu atau semua gejala diatas..


Notakaki : Ingat ye..diabetes boleh mnyebabkan kerosakan otak...Jika tidak dikawal dari awal..

Nka tips tak..macam mana nak cegah diabetes dari awal..kalau nak sila klick di sini..In Shaa Allah..ianya boleh membantu diri anda dan mereka yang anda sayangi..




Popular posts from this blog

PETUA MENGHILANGKAN/MENGURANGKAN ASMA(SEMPUT) SECARA SEMULAJADI AGAR KEKAL SIHAT

PENYAKIT ASMA DAN PENYELESAIANNYA AGAR SIHAT TANPA UBAT

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH