BAGAIMANA NAK HILANGKAN SAKIT SENDI SECARA SEMULAJADI TANPA KESAKITAN - CINTA HATI SAYA

Wednesday 28 September 2016

BAGAIMANA NAK HILANGKAN SAKIT SENDI SECARA SEMULAJADI TANPA KESAKITAN

Assalammualaikum...agak lama juga saya tak menulis pape dalam blog saya nie...Tapi hari nie saya nak sharekan sedikit pasal sakit sendi..


Rata-rata antara kita sering mengalami sakit sendi..Tak kurang juga ada di antara dari mereka yang masih muda dalam berumur 20an macam gitu..Jadi saya terfikir bagaimana mereka nie boleh dapat sakiit sendi di usia yang muda ye...

Ada beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya sakit sendi nie...

♥ Kesakitan itu mungkin berpunca dari lapisan tisu luaran,
otot, ligamen, sendi atau pangkal Saraf. Tulang jarang menyebabkan kesakitan.

♥  Kesakitan ringan mungkin disebabkan oleh terseliuh atau ligamen atau otot yang terkoyak sedikit. Ini boleh disebabkan oleh aktiviti yang berat, mengangkat berat, postur yang tidak elok, kecederaan atau pergerakan tidak betul.

♥ Kecacatan tulang belakang atau tangan dan kaki

♥ Kecederaan (kemalangan, bersukan dan sebagainya)

♥ Penyakit sendi seperti arthritis

♥ Sakit dari pangkal saraf (seperti saraf yang terhimpit)

♥ Penyakit tulang

♥ Ketumbuhan

♥ Jangkitan kuman

♥ Masalah mental seperti tekanan, kemurungan dan sebagainya

♥ Penyakit kronik

♥Ubat-ubatan

♥ Berat badan berlebihan

Jadi..tidak mustahil ada diantara kita yang sering mengalami sakit sendi nie...Bak kata orang, setiap penyakit pasti ada penawarnya...Bagaimana nak hilangkan sakit sendi nie tanpa kesakitan...kalau jenis yang berduit..boleh lah buat suntikan tok kembalikan gel diantara tulang tu kan..Tapi kalau tak berduit...Bagaimana..??

Ada cara yang mudah untuk diamalkan bagi mengelakkan berlakunya masalah sakit sendi nie...Antaranya :

1. Elakkan makanan yang bergoreng dan diproses
- Makanan nie boleh mnyebabkan keradangan dan mengurangkan fungsi sistem pertahanan semulajadi..

2. Menurunkan paras AGE (Advanced Glycation End Produk) dalam badan 
- Toksin yang muncul apabila sesuatu makanan itu dipanaskan, dipanggang dan digoreng boleh merosakkan protein dan memusnahkan AGE dengan menggunakan cytokines (agen yang menyebabkan keradangan)

3. Mengawal kolestrol dan pengambilan gula
- Pengambilan gula yang banyak boleh menyebabkan peningkatan toksin AGE dalam badan..Begitu juga dengan pengambilan kolestrol yang tidak terkawal yang boleh menyebabkan saluran darah akan menjadi sempit ..Bukan sahaja sendi yang sakit tapi juga boleh mnyebabkan penyakit jantung..

4. Elakkan pengambilan alkohol dan tembakau
- Seperti yang kita tahu, alkohol dan tembakau boleh menyebabkan berlakunya penyempitan saluran darah..Jika diambil dengan tidak terkawal boleh menyebabkan berlakunya masalah kesihatan seperti masalah jantung, sendi, paru-paru dan banyak lagi..

Susah nak amalkan cara semulajadi nie...Tak mengapa..Ada cara yang paling mudah untuk diamalkan..Nak tahu caranya..Jeng..jeng..jeng..


ADVANCED JOINT HEALTH TABLET - membantu menyokong pergerakan dan lelenturan sendi agar bebas bergerak tanpa kesakitan..Dihasilkan dari Boswellia yang sangat terbaik untuk membantu menjaga dan memastikan sendi lutut, punggung , tulang belakang, tangan, kaki berfungsi dengan sempurna..

OMEGA GUARD -  membantu meredakan inflamasi dan radang sendi yang boleh menyebabkan kesukaran untuk bergerak..Kaya dengan asid lemak Omega 3 dan Glukosamina yang mampu meredakan kesakitan pada sendi..Selain itu, berfungsi sebagai pelincir untuk membantu melincirkan sendi-sendi..

OSTEMATRIX -  berfungsi membekalkan keperluan nutrien tulang yang diperlukan dan juga membantu menyokong pembentukan dan penjagaan tulang..

Apakata mulai hari nie..kita start menjada sendi-sendi kita dari kesakitan..Bukan untuk sekarang je tau..tapi untuk masa hadapan..

Berminat untuk mendapatkan set nie??
Boleh hubungi saya untuk konsultan sekali

Hafza Aein
0173739567



No comments:

Post a Comment