Thursday, 29 September 2016

6 TIPS KEMPISKAN PERUT DENGAN MUDAH AGAR ANDA MENDAPAT BENTUK PERUT IDAMAN

Lepas musim raya puasa..masing-masing bertekad nak kuruskan badan dan kempiskan perut...mane taknya, makan tak ingat dunia..Tapi belum pun sampai masa..dah tiba pulak raya haji..memang makan sakan la kan..

Tak terkecuali juga dengan saya...memang kembanglah perut nie..tapi dalam pada tu ada hati juga nak kempiskan perut..Sebabnya, takut dengan penyakit sekarang nie kan..

Kat sini saya nak sharekan cikit tip untuk kempiskan perut..

1. KURANGKAN PENGAMBILAN BERKARBONAT DAN MAKANAN `FASTFOOD`
- Makanan yang mengandungi karbonat yang tinggi dengan gula boleh menyebabkan pengumpulan lemak-lemak kat sekeliling dinding perut dan juga anggota badan..dan menyekat aliran darah dengan betul..Teutama di bahagian abdoman..kat situ memang susah nak dibuangkan..Jadi dengan mengurangkan pengambilan berkarbonat dan makanan segera boleh membantu mengempiskan perut..

2. LEBIHKAN MINUMAN AIR SUAM / TEH HIJAU
- Lebihkan minuman air masak sekurang-kurangnya 3liter sehari..Tetapi mengikut panduan WHO..sepatutnya minuman air nie hendaklah mengikut berat badan..dan formulanya adalah 25kg = 1liter..Haa..bayangkan lah kalau berat anda lebih dari itu..berapa banyak korang kene minum air masak??

3. LAKUKAN SENAMAN KARDIO 
- Senaman kardio nie sebenarnya untuk jantung,...Tetapi perlu diingat ye..Semua senaman memang berkaitan dengan jantung..Jika anda sering melakukan senaman ianya membantu anda untuk mendapatkan perut yang kempis malah sihat lagi..Jadi kerap lakukan senaman terutama untuk perut..

4. LEBIHKAN MAKANAN YANG KAYA DENGAN KARBOHIDRAT, PROTEIN
- Makan juga memainkan peranan yang penting sebabnya ianya untuk membantu isstem penghadaman..Lebihkan makanan sayur-sayuran dan juga buah-buahan untuk membantu pencernaan.

- Detox juga berperanan untuk membuang segala toksin dalam badan..Toksin nie sebenarnya jahat tau..sebabnya dia memakan segala nutrien dalam badan tanpa kita sedari..Jadi untuk mendapatkan hasil yang terbaik..lakukan detox dengan kerap..

6. KURANGKAN PENGAMBILAN GULA
- Kandungan gula dalam makanan memang tak dapat dielakkan..Nak-nak jenis yang suka makan kan..Jadi untuk mendapatkan hasil perut yang terbaik..kurangkan pengambilan gula dengan banyak..Dan kalau boleh gantikan gula putih tu dengan gula perang..

Tambahan untuk kempiskan perut dengan cara yang paling mudah..Ada cara yang paling mudah untuk korang dapatkan hasil yang terbaik..Taraaa....




Dalam setiap set nie..Ia juga membantu anda untuk hasil yang terbaik..SET KURUS SHAKLEE yang menjadi puyaan hati semua orang..Nak tahu ape fungsi setiap produk nie..Sila klick disini..Jom saya nak share cikit pasal herblax yang sering menjadi pujaan..dan kenapa ianya menjadikan seseorang itu kelihatan kurus dengan Herblax.



Bernimat untuk mendapatkannya??
Boleh hubungi saya..

Hafza Aein
0173739567