KALSIUM KURANG SEMASA HAMIL BOLEH MENGUNDANG BAHAYA PADA SI IBU - CINTA HATI SAYA

Monday 1 August 2016

KALSIUM KURANG SEMASA HAMIL BOLEH MENGUNDANG BAHAYA PADA SI IBU

Secara peribadi..saya sebenarnya seorang yang bukan pengemar susu..Lebih-lebih susu tepung..Aduhh..Memang tak gemar langsung la..Bau nya pun saya memang tak boleh nak hidu...Bayangkang Jika ada kuih atau makanan yang berasakan susu tepung nie...Hidung saya nie dah boleh bau dah dari jauh..

Tapi bila dah berpengalaman hamil 2 kali..rasa nya tak sanggup lagi kto nak merasainya..Mana tidak nya..sepangjang kehamilan..masalah utama yang sering saya hadapi adalah KEKEJANGAN di bahagian kaki...Ada satu hari tu..bila kene kekejangan tu samapai tak boleh nak dibetulkan balik kaki saya tu...

Betapa seksanya time tu...Hanya Allah sahaja yang tahu...Tapi kali 3 untuk hamil, saya bertekad xnak benda nie berlaku lagi...So...apalagi Bila dapat tahu saya hamil anak ke 3...Saya pun consume dengan SET HAMIL SHAKLEE..Alhamdulillah sepanjang hamil anak ke 3...saya tiada lagi masalah KEKEJANGAN..




APA ITEM SHAKLEE YANG BOLEH MENGGURANGKAN MASALAH KEKEJANGAN??

Haaa..soalan nie selalu saya dengar...Meh saya nak bagitau..Shaklee telah memperkenalkan OSTEMATRIX..yang boleh membantu si ibu kurang mendapat masalah kekejangan..Ostematrix mengandungi kalsium dan magnesium..Setiap tablet Ostematrix nie mengandungi 250mg..Biasanya, doktor juga menyarankan pengambilan kalsium yang banyak bagi membantu si ibu dari masalah kekurangan kalsium..

Jom lihat antara fungsi Ostematrix yang membantu si ibu..

* Membantu menambahkan kalsium
- Semasa hamil..kandungan akan membesar..jadi semasa kandungan membesar..bayi memerlukan kalsium yang lebih untuk membantu pertumbuhan dan perkembangan tulangnya...

* Mengelakkan kekejangan
- Time hamil nie lah..mudah berlakunya kekejangan otot..kaki..dan lain2 tempat...Ini kerana..kekurangan kalsium dalam badan kerana telah diserap bayi anda...Ostematrix membantu anda mengelakkan kekejangan terutama pada kaki..

* Mengelakkan sembelit..
- Kalau pada ibu yang dah berpengalaman..sembelit merupakan mimpi buruk kan..Jadi mesti takot untuk membuang...Sangat menyeksakan...Jadi, Ostematrix nie membantu memudah pelancaran proses pembuangan..

* Bertenaga
- Semakin hari..semakin besar kandungan..tenaga si ibu juga makin berkurangan..Jadi OSTematrix nie membantu memberikan tenaga yang lebih..Di makan waktu malam dengan dos 4 biji sehari...Dan memberikan kelenaan sepanjang hari..Jadi, bila keesokkan harinya, badan menjadi segar...Best sangat tau..


Okeylah,,,setakat ini dulu cite saya pasal Ostematrix..Len kali saya akan citerkan lagi ye...

**Disclaimer : Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk ketahui lebih lanjut...boleh hubungi saya untuk mendapatkan consultan secara percuma..melalui 
Email : aein_pspns@yahoo.com.my
Call / Whatsapps : 0173739567

No comments:

Post a Comment