JENIS JERAWAT YANG BOLEH MEMBANTU ANDA AGAR SENTIASA BERWASPADA UNTUK KULIT ANDA - CINTA HATI SAYA

Saturday 13 August 2016

JENIS JERAWAT YANG BOLEH MEMBANTU ANDA AGAR SENTIASA BERWASPADA UNTUK KULIT ANDA

Jerawat sememangnya sukar untuk dielakkan betul tak??? Kebiasaannya ramai gadis dan teruna yang sering menjadi mangsa jerawat nie...Kalau sebemum nie saya ada ceritakan tips nak elakkan jerawat..Kali nie pulak saya nak ceritakan jenis jerawat yang perlu anda ketahui..

------------------------------------------------------------


Terdapat 3 jenis jerawat yang boleh diklasifikasikan oleh pemahaman saya...

1. JERAWAT RINGAN
* Jerawat nie hanya sedikit berbentuk hitam dan berjerawat halus je..Kebiasaannya hanya kurang dari 30 bintik sahaja..Bila dan kering tiada kesan parut yang ditinggalkan..


2. JERAWAT SEDERHANA
* Jerawat jenis nie pula..jerawat yang disertai dengan jeragat..Kebiasaannya, jerawat nie sukar sedikit nak di pulihkan..disebabkan dengan jeragat sekali kan..Pemilihan produk yang bersesuaian sahaja yang boleh membantu menghilangkan jerawat dan jeragat sekali..


3. JERAWAT KRONIK
* Jerawat kronik nie pulak memang sukar untuk dihilangkan kerana lebihan minyak yang melampau dan menyebabkan liang pori tersumbat..Jerawat jenis nie sangat sakit dan bernanah...Dan juga akan meninggalkan kesan yang teruk dan berparut dalam..



Haaa...3 jenis jerawat nie boleh membantu anda untuk mengenalpasti kulit anda..Ada sesetengah orang, kulit mereka akan mengalami lebihan minyak disebabkan faktor bekerja diluar kawasan...Dan ada juga yang hanya berminyak sedikit dan kering sedikit..ketika bekerja diluar kawasan

Jadi tidak semua orang mempunyai jenis kulit yang sama..dan banyak faktor yang mempengaruhi perubahan kulit masing-masing...

Sebelum tu, saya nak share kan dengan anda satu testimoni kulit berjerawat nie...Beliau dan macam-macam menggunakan produk..Tapi akhirnya memilih Set Jerawat Shaklee untuk kulit beliau..

---------------------------------------------------------

Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SET KULIT CANTIK SHAKLEE..boleh hubungi saya

Hafza Aein
0173739567


No comments:

Post a Comment