Tuesday, 2 August 2016

KALSIUM PENTING UNTUK TULANG MANUSIA AGAR TIDAK RAPUH TERUTAMA KAUM WANITA

Assalammualaikum..dah lama saya tak meng'update' strory kat blog nie..Terasa rindu sangat-sangat..

Baik..Hari nie saya nak share cikit pasal tulang rapuh...Kalau kat iklan TV tu..kebiasaannya semua tahu pasal susu kan...Banyak khasiat susu yang dipamerkan..Ada yang Omega la..Ada yang kaya dengan AHA dan DHA la..macam-macam lagikan..Semuanya bahan penting salam susu..


Susu nie sebenarnya adalah dari bahan semulajadi yang kaya dengan kalsium, Magnesium dan juga Vitamin D..Semuanya untuk membantu mempertahan tulang dari merapuh...Dan kalau korang perasan jugak kebanyakkan susu yang ada diluar sana tu..semuanya mengandungi hampir sama kandungan dalam susu tersebut...

Mengikut Persatuan Kesihatan Dunia..kaum wanita merupakan mudah terkena serangan penyakit tulang rapuh nie...a.k.a Osteoprosis..Ini kerana kerapuhan tulang disebabkan oleh perubahan hormon..Yang mana selepas putus haid..Hormon menjadi tidak stabil..dan boleh mengganggu aktiviti penyerapan kalsium...



Apa itu Osteoprosis nie??? 

Ni adalah sejenis penyakit tulang yang kekurangan ketumpatan mineral tulang, gangguan mikroarkitektur tulang, perubahan jumpah dan juga jenis protein..Sebenarnya tulang memerlukan protein ye bukan kolagen..Jangan salah faham ye..

Sebab itulah, susu merupakan bahan utama untuk pembentukan dan membina tulang yang kuat..Jika kekurangan jisim dalam tulang..boleh menyebabkan kerapuhan tulang ye..Itulah yang dipanggil Osteprosis...


Jadi..Ostematrix dari Shaklee boleh membantu untuk memampatkan ketumpatan tulang..agar tidak berlakunya osteoprosis..kalau korang nak tahu..minuman susu memang banyak kalsium tapi tidak mempunyai magnesium..

Dengan ostematrix mempunyai keseimbangan..Apabila kita makan Ostematrix nie..kalsium tidak akan terus menyerap ke tulang sebaliknya terus ke buah pinggang..Jadi Magnesium pula berfungsi untuk menarik kalsium ni ke tulang..Manakala Vitamin D pula berfungsi membantu menyerapkan lagi kalsium ke dalam tulang..Dan Zinc dalam Ostematrix pula akan membantu memampatkan lagi kalsiun dalam tulang...



Jom ikuti video nie..yang mana akak nie menghadapi masalah sakit sendi..tulang..dan otot...

Rahsia Dia Tambat Hati Suami Kaw2, Sambil Tersenyum Manja from iReach HD on Vimeo.

Jadi..kaum wanita haruslah mengambil Ostematrix nie untuk membantu tulang anda agar tidak menghadapi masalah tulang rapuh di kemudian hari ye...

Anda ingin mendapatkan Ostematrix..boleh hubungi saya..

Hafza Aein (0173739567)