Tuesday, 23 June 2015

TESTIMONI PESAKIT STROKE DENGAN SET SHAKLEE

Assalammualaikum...

Saya ada testimoni yang boleh saya share cikit kat cini...Sebenarnya testimoni nie berlaku sendiri dalam keluarga saya...

Suami saya seorang yang aktif...tak kira lah apa sahaja aktiviti..pasti dia nak lakukan jugak..Antara yang menjadi hobi dia adalah bersukan..Cakap apa je sukan..mesti dia nak join...Bak kata orang...sanggup tinggal kan anak bini lah..sebab sukan nie...

Ingatkan panas sampai ke petang..rupanya hujan di tengah hari..Itulah perumpamaan yang boleh saya cakap..Seorang yang aktif..tiba-tiba stroke..Agak2 macam mane ye..dia nak teruskan kehidupan tanpa aktif...
---------------------------

Dia disahkan mengalami stroke pendarahan..Dimana terdapat kesan pendarahan di saluran otak kiri dia...Hanya Allah s.w.t je yang tahu perasaan saya time tu,..Kali pertama saya dengar..dan merasai sendiri macam mane stroke boleh terjadi...

Mula-mula kene..doktor tak tahu lagi punca kejadian berlaku...macam experimen yang doktor buat...Tapi selepas tiga hari je..dia jadi koma..sebabnya pembengkakan otak yang cepat...dan terpaksa bergantung dengan alat bantuan pernafasan...Hanya dengan satu cara sahaja..suami saya boelh selamat..iaitu pembedahan...

Tanpa fikir panjang..saya setuju untuk tandatangan akuan surat...Selama 4 jam masa yang diambil untuk pembedahan...Alangkah sedih nya saya..melihat keadaan dia yang masih lemah..dengan mengeluarkan sebahagian kecil tempurung kepala...

Selama seminggu dia ICU,..selepas keluar ICU..doktor mendapati jantung suami saya ada masalah..iaitu injap yang abnormal..dan diberikan ubat antibiotik agar kuman dalam jantung dapat dikurangkan..Dan sebahagiannya sel-sel otak yang dah mati..

Kesan stroke yang dapat saya cakap kan ialah..masalah pertuturan..masalah memori..dan masalah saraf..

Sekarang nie...Alhamdulillah...dia dah boleh berjalan sendiri walaupun bertongkat...Dah banyak perkataan yang boleh dia cakap walaupun masih lagi dalam pembelajaran...'

Saya berikan VIVIX..yang membantu mengatasi masalah saraf dia...Selain itu..membantu pertumbuhan sel-sel otak yang baru...


--------------------------

Itulah serba sedikit testimoni yang boleh saya kongsikan...Kalau sayangkan mereka..bagilah yang terbaik untuk mereka...Tiada yang lebih bernilai dari mereka yang menyayangi diri anda..