Sunday, 17 January 2016

KHASIAT HERB-LAX YANG TIDAK DIKETAHUI..JOM KITA SELIDIK

Herb-Lax adalah poduk herba dari Shaklee yg terkenal sebagai alat untuk detox usus...Proses mendetoxkan usus perlu dilakukan dengan kerap agar susu kita tidak mengalami masalah yang lebih besar..Sebagai contoh radang usus..Sebenarnya radang usus boleh mengyebabkan kanser usus jika tidak dirawat dengan cepat..


Apa yg ada dalam sebotol Herb-Lax?
1. DAUN SENNA
Bukan daun inai ye. Daun senna terdapat dalam kitab 'Tibb An-Nabawi' (pengubatan cara Nabi) bahawa ia digunakan oleh Rasulullah utk merawat sembelit.
Daun senna bertindak menggalakkan proses peristalsis usus berlaku dgn optimum dan mengeluarkan segala sisa yang tersangkut di dalamnya.
2. AKAR RHUBAB
Bertindak menggalakkan pengecutan usus bagi menolak keluar sisa toksik.
3. BLUE MALLOW
Digunakan untuk keradangan dalam perut, masalah pundi kencing dan juga masalah sistem pernafasan.
4. AKAR CULVER
Digunakan untuk mengatasi masalah sembelit dan masalah hati.
5. AKAR LIKORIS
Digunakan sejak 5000 tahun dahulu dalaml perubatan Cina. Mempunyai banyak sekali khasiat termasuk mengatasi masalah dalam perut, pundi kencing, keracunan makanan, menggalakkan aktiviti hempedu untuk pencernaan dan lain2.
6. KULIT KAYU BUCKTHRON
Menggalakkan proses pembersihan usus. Digunakan secara tradisional untuk rawatan anti-tumor.
7. DAUN ALFALFA
Bapa segala tumbuhan yang memiliki 1001 khasiat. Mendetoks sel secara menyeluruh.
8. BUNGA LAWANG
Membantu mengurangkan gejala kembung perut dan loya.
9. BUAH PELAGA
Digunakan secara tradisional untuk membuang angin dalam badan. Ia membantu merehatkan otot perut sistem reproduktif.


Banyak rupanya khasiat Herb-Lax ni...Kalau korang perasan semua gabungan herba dalam Herb-Lax nie semuanya ada dalam masakan..Tak kiralah dalam masakan Melayu ke..India ke..Cina ke..

Kot la...kalau korang nak makan macam tu je herba-herba nie pun boleh...Tapi rase-rase korang ada tak semua bahan dalam tu..??

Nak senang..telan je heblax nie...bukan mahal mane pun...sebotol baru je RM 55.65...



Nak tahu lebih lanjut..boleh hubungi saya ye..Jangan tunggu lama-lama tau...

Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]
017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM