5 FAEDAH KENTANG PADA KECANTIKAN...AGAR DAPAT DIPRAKTISKAN - CINTA HATI SAYA

Saturday 30 January 2016

5 FAEDAH KENTANG PADA KECANTIKAN...AGAR DAPAT DIPRAKTISKAN

Kentang...ramai yang akan fikir ianya untuk makan, goreng..nak lebih lagi buat salad..

Jarang kita tahu mengenai kentang dengan lebih mendalam lagi..sebenarnya kentang mempunyai karbohidrat tinggi, nutrisi seperti Vitamin A, B, C, kalsium, fostor, potasium, zat besi, serat dan protein yang baik untuk kecantikan.

Kandunagn nutrisi pelbagai ini mampu memberikan manfaat untuk rawatan kejelitaan wajah..Salah satu khasiatnya ialah minghilangkan lingkaran gelap bawah mata..
--------------------------------------------------------------------



Jom kita tengok apa yang ada pada kentang nie..yang boleh buatkan kecantikan pada wajah kita..



Jerawat sentiasa menghantui umum dan menjadi masalah sekiranya solusinya sukar ditemui..Kadang-kadang sampai dah tak tahu ape lagi nak digunakan untuk hilangkan jerawat nie..Kentang boleh membantu untuk hilangkan jerawat sebab mempunyai protein yang membantu pembentukan sel-sel baru.

Namun, kentang boleh menghilangkan jerawat tanpa melibatkan bahan kimia..Sebabnya..kentang adalah bahan semulajadi..

Banyak produk pencerahan kulit semakin berleluasa..Semuanya inginkan kecantikan dengan capat..Namun, kesan buruk pasti akan terjadi yang mengakibatkan kulit semakin nipis dan memberikan masalah kemerahan pada kulit ketika waktu kemuncak..

Amalkan kentang agar kulit sentiasa lembap dan sihat.




Banyak nutrisi kentang yang terkandung di dalamnya..Sehingga mampu dijadikan rawatan anti-penuaan..Berbekalkan protein dan Vitamin C dalam kentang..yang sebenarnya merupakan salah satu "kolagen" yang membantu pembentukan semula kolagen dalam tubuh badan kita..yang semakin hilang..Bila kita menjangkau umur 30an..

Amalkan selalu agar kulit anda sentiasa lembut.


Kentang juga boleh dijadikan scrub muka..malah jika anda rajin melakukannya..anda pasti dapat kulit yang sangat lembut..


Masalah rambut seperti beruban, kering, luruh kerana penggunaan bahan kimia dalam syampoo anda..

Kentang boleh membantu anda untuk mendapatkan rambut yang sihat dan kuat.
------------------------------------------------------------------------

Ada banyak manfaat lain untuk rawatan semulajadi nie...Selain kentang..Anda boleh apply untuk kecantikan wajah anda..Sebenarnya kesemuanya sangat mudah diaplikasikan dalam kehidupan seharian..Lagipun masa yang diambil tidak lah lama kan..untuk membuat penyediaan..

Semoga memberikan manfaat dan Selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment