KECANTIKAN YANG BERMULA DARI DALAM AGAR PENUAAN SIHAT TERBENTUK

Penuaan sihat....


Sebenarnya...masalah tua nie semua orang akan hadapinya..tak kira lah lelaki ke perempuan..dan proses penuaan ni berlaku sejak lahir lagi...Tapi kita knelah ada caranya untuk hadapinya..

Nak hadapinya memang boleh buatkan seseorang tu akan stress...haa..tapi kalau anda nak tahu..stress adalah musuh utama kepada penuaan..

Nak cantik semulajadi macam Dato Khatijah Ibrahim..kenlah minum air yang banyak bukan minum air yang berkarbonat atau pun minuman berkafein..

Bersenam pun penting untuk dapatkan kecantikan..kesihatan luaran bermula dari kesihatan dalaman...


9 langkah untuk elak penuaan

1. Minda
   - Berfikiran positif..anggap diri nie amanah..yang sentiasa berfikiran positif dalam menangai masalah...Perlu berdoa jika sukar mengatasi masalah anda..

2. Diet
   - Makanan yang berkhasiat..yang mengikuti piramid makanan yang disediakan..

3. Suplement
   - Dapatkan suplement yang sesuai supaya dapat mengekalkan nutrisi dalam diet harian..Makanan yang dimakan tak semua dapat menyerap nutrisi yang sihat..Sebab tu suplement membantu menambahkan lagi nurtisi agar badan kita sentiasa sihat dan bertenaga..

4. Kawalan stress yang bijak
   - Anggap semua yang berlaku ada hikmah..Tangani masalah dengan bijak agar setiap yang berlaku dapat diselesaikan dengan baik..

5. Tidur
   - Tidur yang mencukupi adalah tido yang sempurna..atleast 6 hours..Ini untuk meningkatkan metabolisma yang mane telah digunakan pad waktu bekerja...

6. Kawalan berat badan
   - Kekalkan berat badan yang ideal..supaya segala pergerakan dapat dilakukan dengan mudah dan senang..Lebih baik jika mengekalkan dengan mengikut BMI yang telah ditetapkan oleh pihak kesihatan.

7. Kurangkan pendedahan terhadap toksin
   - Bila cite pasal kecantikan dan penuaan..Paling penting adalah kosmetik..Penggunaan kosmetik kne hati2..Tak semua bahan dalam kosmetik selamat digunakan..Jadi pemilihan kosmetik perlulah berhati-hati..

8. Makan ulaman
   - Jika anda seorang yang sukakan ulam-ulaman..teruskan makan ulam..Sebenarnya khasiat dalam ulam-ulaman lebih banyak sebabnya dalam ulam tu sendiri khasiatnya adalah semulajadi..tanpa di campur dengan bahan pengawet lain..

9. Excersice 
   - Senaman juga perlu dilakukan juga..sebabnya..membantu membakar kalori yang termendap dalam badan agar bertukar menjadi tenaga supaya badan kita akan cergas dan bertenaga..Nanti tak de lah lemau je bile buat kerja..



Nie baru 9 langkah untuk mendapatkan hasil penuaan yang sihat tanpa sebarang kesan sampingan...Sangat mudah untuk anda mengikutinya...Tapi nak cara yang paling mudah disebabkan anda seorang yang bekerjaya,...Anda boleh pilih disini..

Popular posts from this blog

PETUA MENGHILANGKAN/MENGURANGKAN ASMA(SEMPUT) SECARA SEMULAJADI AGAR KEKAL SIHAT

PENYAKIT ASMA DAN PENYELESAIANNYA AGAR SIHAT TANPA UBAT

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH