PEMILIHAN KOLAGEN YANG TEPAT BOLEH MEMBANTU ANDA AGAR KEKAL SIHAT - CINTA HATI SAYA

Monday 27 July 2015

PEMILIHAN KOLAGEN YANG TEPAT BOLEH MEMBANTU ANDA AGAR KEKAL SIHAT

Assalammualaikum...

Hari nie saya asik nak citer je pasal kolagen..sebab ape..tadi saya da terbaca satu artikel..yang KOLAGEN BOLEH MEMBUNUH...Mula-mula terperanjat juga..kenapa kolagen boleh membunuh..sedangkan kolagen lah yang membantu pembentukan kolagen dalam kulit kit kan..

Bila dah baca sampai abis..Barulah tahu..Yang kolagen membunuh tu sebenarnya...KANDUNGAN KOLAAGEN YANG MEMPUNYAI 20,000mg...Itulah yang dikatakan boleh membunuh...Sebab ape...Kolagen yang berlebihan boleh merosakkan buah pinggang...Jadi kalau nak pilih kolagen..kenalah pilih yang tepat..

Contoh macam Kolagen Shaklee nie..Jap lagi saya bagi tips macam mane nak pilih kolagen yang tepat..


Meh saya nak kongsikan cikit untuk pemilihan kolagen yang terbaik..

  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan
  2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri
  6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin..



No comments:

Post a Comment