PANTANG LARANG YANG PERLU DIELAKKAN OLEH PESAKIT VERTIGO

Seperti yang kita tahu dengan simptom2 vertigo sebelum nie..dan juga cara2 untuk mengatasinya..vertigo merupakan ketidakseimbangan badan..yang membuatkan keadaan menjadi seolah-olah berpusing atau berputar..

Setiap penyakit pasti ada pantang larangnya kan..tak kiralah sakit apa pun..mesti ada pantang larangnya..

Bagi penyakit vertigo..tak terkecuali juga..dengan pantang larang nya...tapi more to makanan..Jadi..vertigo mempunyai pantang larangnya yang tersendiri..


Jom kita tengok satu persatu..pantang larang untuk pesakit vertigo yang perlu dielakkan..



1. Makanan bersantan

- Semua tau yang santan adalah makanan yang berlemak..Makan dengan berlebihan dan tidak terkawal boleh menyebabkan kolestrol yang tinggi..Begitu juga dengan vertigo..apabila kandungan kolestrol yang tinggi...terjadi dalam badan..boleh menyebabkan badan tidak dapat keseimbangan dan membuatkan menjadi lebih sensitif...Selain itu, pesakit akan berasa mual, loya dan pening..



2. Daging

- Daging memang sedap dimakan..lebih-lebih lagi makan daging fresh kan...fuhh..sedapnya..tapi tok vertigo..memakn daging perlu dikawal..atau lebih selamat tak perlu makan..dan gantikannya dengan yang sama nutrisi dengan daging...ini kerana boleh menyebabkan pertambahan kolestrol dalam tubuh dan menjadikan lebih parah...tapi jangan risau..semuanya bergantung kepada keadaan pesakit itu sendiri..



3. Alkohol dan arak..

- Dah nama pun  alkohol dan arak..semua penyakit memang tak boleh nak minum dan buat makan la kan..termasuk dengan vertido juga..Ini boleh merosakkan keadaan pesakit itu sendiri dan menjadikan lebih parah..



4. Makanan manis
- Kebiasaannya, makan makanan yang manis membolehkan seseorang itu menjadi aktif kan,..Contohnya makan coklat, tahap gula yang ada dalam coklat boleh membuatkan kita menjadi aktif malah ada juga menjadi hyperaktif..Untuk pesakit vertigo, boleh menyebabkan keadaan pesakit menjadi pusing dan sensitif..



5. Goreng
- Kandungan minyak sayuran boleh juga menyebabkan menjadi pening..Seeloknya, gunakan minyak zaitun untuk buat gorengan..Tapi lebih baik makanan dikukus atau direbus..


Banyakkan panatang larangnya...tapi nak buat cam mane...kene jugak lah terima,..walaupun pahit untuk diharunginya....Jika anda inginkan kesihatan yang terbaik buat diri anda..saya boleh suggestkan ambil Vivix..

Sebabnya Vivix nie dah banyak membantu pesakit vertigo untuk mengharungi kehidupan dorang dengan keadaan macam tu...Nak tahu lebih lanjut..boleh tengok testimoni nie..

Setiap penyakit ada ubatnya sendiri..Jadi saya hanyalah membantu anda sahaja..Untuk ketahui lebih lanjut..boleh hubungi saya...0173739567

Popular posts from this blog

PETUA MENGHILANGKAN/MENGURANGKAN ASMA(SEMPUT) SECARA SEMULAJADI AGAR KEKAL SIHAT

PENYAKIT ASMA DAN PENYELESAIANNYA AGAR SIHAT TANPA UBAT

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH