KENAPA KITA PERLU DETOX...AGAR BADAN KITA SIHAT DAN CERGAS



APA ITU DETOX...

Detox ialah proses penyingkiran toksin dalam badan..mengikut beberapa cara dan kaedahnya..Perkataan detox pada masa kini dah semakin popular...Ada sesetengahnya melakukan detox dengan cara mereka tersendiri...Contohnya..membuat air lemon..makan suplement..berpuasa...Tapi boleh ke detox ni dapat menyingkirkan toksin..

Persoalannya


KENAPA KITA PERLU DETOX..???


Sebenarnya...badan kita ni dah banyak sangat sisa toksin dalam badan..tak kira lah sama da yang logam ke..parasit ke..macam2 lagi lah..Semua yang kita makan yang kita perlukan akan bersangkut paut dengan semua benda nie..

Contohnya..parasit..ada tak terasa dalam badan kita nie..benda2 bergerak..macam kat mata..kat punggung...kat perut..kat tangan..semua tempat la..haa..sebenarnya itulah parasit yang dah dok dengan kita bertahun2..berbulan2..berhari2..

Kalau anda nak tahu..yang parasit nie akan makan ape yang kita makan..terutama sekali benda2 manis..macam gula..coklat..air berkarbonat..segala macam yang manis la..semuanya dia nak makan juga..

Semuanya bergantung pada tubuh badan seseorang...ada yang makan banyak tapi tak gemuk2 juga..ada yng makan cikit..tapi berat badan tak turun2 juga...ada yang cepat berpeluh..semuanya adalah disebabkan oleh parasit nie..

Jadi kita perlulah mendetoxkan diri untuk membersihkan sistem dalaman tubuh agar kembali sihat seperti dulu..time mula2 macam bayi tu..sebabnya time bayi kita hanya perlukan susu ibu sahaja...

Kita nak mendetoxkan diri sebabnya untuk menjamin tahap kesihatan..Bila kita rasa tahap kesihatan yang baik di paras maksimun..perlu ke kita nak buat detox nie..Jika anda berkata ya..maka anda silap..sesihat mane pun seseorang tu..belum tentu lagi anda tak mempunyai penyakit...
Nak mendetox nie ada beberapa cara tau..yang tu..sy akan bagitau kendian...



Jadi...kita perlualah detox kan diri untuk kecrgasan badan dan sekaligus membantu dan menjamin kesejahteraan kesihatan diri anda..




Popular posts from this blog

PETUA MENGHILANGKAN/MENGURANGKAN ASMA(SEMPUT) SECARA SEMULAJADI AGAR KEKAL SIHAT

PENYAKIT ASMA DAN PENYELESAIANNYA AGAR SIHAT TANPA UBAT

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH