PART 1 : STB2018 PROGRAM TEAM BUILDING YANG PALING MENCABAR - CINTA HATI SAYA

Sunday 25 March 2018

PART 1 : STB2018 PROGRAM TEAM BUILDING YANG PALING MENCABAR

Assalammualaikum..


Minggu nie sy ada team building dari Supermom..Sape Supermom tu..??? Supermom adalah nama group Shaklee..dan setiap group Shaklee nie ada nama masing2 yang boleh kita duduki..Dalam Supermom , kami ada leader iaitu Master Hadhatina..Beliau merupakan pengasas group nie..Dan dibawah naungan beliau ada beribu-ribu ahli Shaklee termasuk lah saya sendiri..hihihi..
 

Mereka adalah leader Supermom

So, sy nak ceritakan cikit pasal STB nie..minggu nie iaitu 17-19 Mac 2018, group Supermom telah adakan team building. Dan dalam akticiti nie, kami diberikan task yang berlainan dengan STB sebelum nie.. Dan nie merupakan kali ke 3 Supermom buat aktiviti tok anak cucu cicit mereka. Aktiviti yang dorang buat memang mencabar dan tercabar sangat.

Sebelum saya start cite, dedi kami ada suruh buat something tau iaitu buat Vision Board. Dalam VB itu, kami dikehendaki tampal apa sahaja yang kami nak dalam masa 2 tahun. Tak kiralah apa sahaja. Sebabnya itu vision kami yang kami nak dari Shaklee. Banyak yang sy nak kan sebenarnya, tapi sy buat bukan untuk diri saya seorang tetapi untuk seluruh famili saya. Mereka dah menyokong saya, dah bantu saya dalam susah senang, semuanya lah. Jadi sy nak balas balik ape yang dah dorang korbankan untuk saya. Mungkin ianya tak berbaloi, tapi itu keikhlasan saya untuk mereka.

Banyak ilmu dan manfaat dari semua aktiviti yang dorang telah aturkan dan kami jalankan. So, tok 1st day aritu, kami diberikan task dalam dewan. Nampak je dalam dewan, tapi dorang punya aktiviti memang tak terfikir dek kita. Ada 4 games yang kami buat, semuanya memerlukan fokus, kerjasama dengan team.
Time malam pula, kami sekali lagi diberikan task. Tapi kali nie berlainan cikit, sebabnya fokus yang kita aim nie lain macham tau. Bagaimana nak patahkan sebatang pencil hanya menggunakan satu jari sahaja. Nampak macam mudah bila kita dengar, tapi sebenarnya ia memerlukan fokus yang betul2 kita hendaki. Barulah kita dapat patahkan sebatang pencil tu.




Dan sy dapat buat 2 kali..hahah sebabnya yang 1st tu sy juz nak tengok betul ke xpatah kalau kita xfokus. Dan ia..memang benar, pencil tak patah tapi jari kita yang sakit. Tapi bila mami Hadha berikan kata2 semangat dan sy mulakn untuk fokus..Alhamdulillah dengan mudah nya saya dapat patahkan pencil tu.

Kalau saya nak isikan gambar untuk hari pertama je dah lebih 500 gambar tau. Nah saya bagi korang link yang korang boleh terus tengok kat facebook kami.

So, sy berharap hari 1st tu dapat berikan saya sesuatu yang sy tak pernah hargai sebenarnya, betapa mudahnya nak buat Shaklee nie..Hanya dengan fokus dan fokus untuk kita dapatkan something tu. Time fokus tu, apa yang sy bayangkan adalah wajah anak2. Merekalah penguat saya untuk teruskan kehidupan nie, walaupun dah banyak rintangan yang kami lalui. Bukan saya sorang je, tapi mereka juga. Allah....
Oklah..saya nak join pulah tok hari esoknya..doakan saya berjaya dalam Shaklee nie ye. Dan sy juga akan doakan anda pembaca blog saya nie untuk terus maju dan berjaya dunia akhirat..aamiin

No comments:

Post a Comment