PART 2 : STB2018 PROGRAM TEAM BUILDING YANG PALING MENCABAR - CINTA HATI SAYA

Sunday 25 March 2018

PART 2 : STB2018 PROGRAM TEAM BUILDING YANG PALING MENCABAR

Assalammualaikum..

Nie hari yang kedua saya join STB2018 under Supermom. Ok kali nie aktiviti dia memang agak mencabar lagi..semuanya outdoor games. Jadi, kita kne perlukan stamina dan mental yang kuat untuk menghadapinya. Fuhhh..memang tercabar la sangat2 nie..sekali tengok padang dia memang macam xde pape je..tapi bila dah mencubanya..Allah..sungguh la gerun..tak tau nak kata ape lagi dah..

Ok..sebelum tu kami diberikan taklimat dari consultan aktiviti dahulu..untuk tunjuk ajar bagaimana cara permainan outdoor games nie. Dan kami diberikan 5 games untuk bermain.




1st games kami diberikan permainan obstacle yang saya rasa agak mencabar la jugak. Sebabnya tak pernah buat. Dalam games nie kumpulan kami perlu menjalani setiap halangan yang ada. Gerun jugak lah nak buat..sampai menggigil kaki dan tangan saya nak laluinya. Sungguh, dah la 1st time buat. Mana tak takutnya.


2nd games pulak kami perlu buat realing..ala..yang macam bomba selalu buat tu..aduii..gayat jugak la nie..xpernah buat jugak..dulu time kursus selalu elak je kan..kali nie tiada maaf bagimu..hahaha..kenelah jugak..alhamdulillah sampai jugak ke bawah..hahaha..





3rd san 4 game pulak kami diberikan 2 kumpulan sahaja..means kumpulan 3 dan 4 bergabung. So kami kne buat halangan yang mencabar jugak. Tapi dengan diberikan sebatang buluh yang diberi nama Supermom. So kami kena jaga supermom tu elok2.jangan sampai terjatuh.terkena rumput. Sambil melalui halangan semua. Tapi apa yang sy paham. Buluh tu ada fungsinya. Ianya menyokong semua halangan yang kami lalui. Dengan kerjasama dari semua team akhirnya dapat lalui halangan dalam masa 10 minit sahaja.






Dan yang last tuk petangnya, meresah kolam dengan hanya menggunakan rakit sahaja. Bagaimana nak lalui air tu dengan hanya menggunakan rakit dengan setiap rakit tu hanya ada 4org sahaja. Dan akan dipaskan ke orang yang lain dalam kumpulan yang sama..fuhh..yang nie memang mencabar sungguh laa...sampai terbalik rakit kumpulan kitorg dibuatnya..hahaha..

Hahaha...esoknya dah last day kan..so mlm tu kami ada dinner with Supermom. Malam yang bagi kami sangat-sangat rasa macam sekejapan sahaja STB nie. Mungkin kami terlalu syok sengan semua aktiviti sampaikan dah nak last day.



Kalau korang nak tengok lebih banyak lagi gambar time STB tu pada hari ke 2, boleh je pergi kat facebook kami. Ada banyak gambar kat ctu. Memang best sangat-sangat tau. 

No comments:

Post a Comment