Skip to main content

4 BAHAN UTAMA YANG MENJADI RAHSIA KEHEBATAN VIVIX

Ramai yang semakin tahu dengan khasiat Vivix kan..Batapa hebatnya Vivix sekarang nie..Boleh jadi fenomena yang luar biasa..

Tapi tahukaah anda bahawa Vivix ni terdiri dari 4 bahan utama yang amat penting dalam pemprosesan Vivix nie..Jom kita selidik satu persatu 4 bahan utama nie..dan khasiatnya..



1. ANGGUR MUSCADINE
   * Anggur muscadine ni mempunyai 20 kromoson yang mana anggur yang biasa hanya ada 10 kromosom sahaja...dan berfungsi meningkatkan sistem imun dan antioksidan
   * bentuk fizikal yang besar seperti bola golf yang hidup dikawasan ekstrem..dan mengandungi banyak polifenol dan resveratrol
   * mempunyai asid allagik, yang bertindak sebagai anti virus dan anti bakteria
   * dan mempunyai kuasa anti oksidan yang banyak



2. ELDERBERRY

* Mempunyai khasiat yang sangat banyak antaranya :
~ flavonoid
~ vitamin A
~ vitamin B
~ vitamin C
~ tannin
~ fostor
~ rutin
~ kalsium
~ gula 
~ potasium

* dapat mencegah dan menyembuhkan pelbagai penyakit antaranya :

~ selesema - kandungan sambucus agglutinins nigra yang terdapat dalam elderberry dapat melindungi sel sihat dari sebarang penyakit
~ mencegah dan mengubati penyakit kanser - elderberry kaya dengan antioksidan dan flavonoid yang mencegah kerosakan sel dalam tubuh
~ vitamin C - digunakan sebagai pencegah penyakit yang disebabkan oleh infleksi virus dan bakteria..Dan berperanan sebagai anti oksidan untuk membunuh radikal bebas yang menyebabkan kanser
~ membantu menyembuhkan diabetes - mengandungi anti-virus, anti-histamin, dan antioksidan yang bagus dalam menjaga kesihatan dan mencegah diabetes
~ menjaga kesihatan mata - mengandungi vitamin A yang bagus untuk kesihatan mata
~ bagus untuk pencernaan - digunakan untuk sembuhkan sembelit, gangguan pencernaan yang lain..Untuk meningkatkan kesihatan jantung, ginjal, penglihatan..dan mencantikkan kulit tubuh..


3.LOBAK UNGU

* mempunyai banyak khasiat termasuk penglihatan yang baik, kulit yang cerah dan sumber vitamin A
* Beta Karoten dan fitokimia mampu mengurangkan risiko kanser kerana bertindak sebagai anti-bakteria dan anti-radang
* Antara kebaikan lobak uggu ialah :
~ anti-oksidan yang berfungsi untuk melindungi sel badandari rosak
~ anti-radang yang membantu melegakan sakit sendi
~ anti-carcinogen yang membantu mengurangkan risiko kanser
~ anti-viral, anti-septic, dan anti-microbal yang melawan virus dan bakteria yang mudah berjangkitden merebak
~ Vitamin A untuk mengelakkan arteri tersumbat dan penyakit stroke


4.JAPANESE KNOTWEED

* banyak manfaat dan digunakan untuk merumusakan suplement anti-penuaan
* merawat rambut beruban
* potensi polifenol untuk menyokong diet yang sihat.


Nampak tak..bahan utaman yang digunaka oleh Shaklee amatlah banyak khasiatnya...Setiap bahan itu mempunyai anti-anti yang mempunyai peranan masing-masing..

Pilihan saya tentu lah Vivix Shaklee...Pilihan anda pula...??

Popular posts from this blog

PETUA MENGHILANGKAN/MENGURANGKAN ASMA(SEMPUT) SECARA SEMULAJADI AGAR KEKAL SIHAT

Banyak gelaran yang diberikan untuk penyakit asma nie...ada yang menyebutnya semput la...lelah lah...asma la...sesak nafas la..Tapi yang penting..ianya tetap satu penyakit yang sukar untuk dikawal jika tiada ubat-ubatan yang khusus digunakan..

Penyakit ini tidak mengenal sesiapa pun...samada lelaki ataupun wanita mahupun kanak-kanak..Risiko untuk memulihkan penyakit ini bergantung kepada antibodi seseorang itu..samada mereka berupaya untuk melawannya atau membiarkannya..
Mari kita tengok apa itu penyakit Asma/lelah :
Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakitimmunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam. Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara.…

PENYAKIT ASMA DAN PENYELESAIANNYA AGAR SIHAT TANPA UBAT

Selamat petang semua...tengah hari nie saya nak kongsi cikit pengalaman saya..Sebenarnya saya nie seorang yang da penyakit asma(asthma)...sejak dari kecil n samplah dewasan..dah kawen pun still lagi ada asma nie..tp dah tak kerap sangat la..
Sejak dari kecil...boleh dikatakan saya nie selalu saje g hospital..untuk ambil nebulizer..sekiranya pemakaian inhaler tidak boleh lagi mengawal asma saya..itu lah salah satu penyakit yang saya kerap saya hadapi sebelum ini..
Tapi setelah saya mencuba shaklee...ternyata ianya berkesan pd saya..dan Alhamdulillah penyakit yang sering saya hadapi dulu..kini dah tak lagi menyerang dengan kerap..


Nak tahu lebih lanjut..meh kita tengok testimoni suami akak kita nie...dia juga seperti saya..pengguna inhaler..bak kata orang..inhaler dengan diri tak dapat dipisahkan la...
Rawatan Asma Kronik? Inhaler Bukan Kawan Baik Dia Lagi from iReach HD on Vimeo.
Macam mane...saya sudah dapat penyelesaiannya...jika anda salah seorang yang mempunyai penyakit ini...segera lah…

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH

Pengalaman saya makan Lecithin ni...sebab nak kuruskan badan..almaklumla..time tu anak dah 2 orang...Mula la terasa badan-badan ni dah menggeleber semacam.. Kawan saya rekemen kan Shaklee ni...Time nak guna tu memang la was2 kan..iye la..xtau pe yang da kt dalam tu.. -------------------------------------------------------------------------------------------- LECITHIN merupakan campuran glikolipidtrigliserid dan fosfolipid. Lesitin digunakan sebagai bahan tambah makanan serta dalam ubat-ubatan. Kebiasaanya lecithin merupakan produk halal kerana ia diperbuat dari teluratau minyaksoya, terdapat juga diambil dari minyakbunga matahari.Bagi orang biasa, lecithin lazimnya merupakan salah satu bahan kandungan yang dimasukkan kedalam produk coklatsusu.
 Lecithin diestrak dari kacang soya organik bukan GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu…