DIABETES : TIPS NAK TURUNKAN PARAS GULA DALAM DARAH DENGAN VIVIX

DIABETES atau Kencing Manis...boleh terjadi pada sesiapa pun..Tak kira usia anda berapa tahun..



" Penyakit kencing manis ataupun (BM = Diabetes melitus; Inggeris = diabetes mellitus merupakan sejenis penyakit yang dapat dicirikan dengan keadaan hiperglisemia (tinggi kandungan glukosa dalam darah), terutamanya selepas pengambilan makanan, pada penghidapnya.
Secara umumnya, penyakit kencing manis dapat digolongkan sebagai:
  • Diabetes jenis pertama (I) juga dikenali sebagai diabetes bersandar insulin (IDDM - 'Insulin Dependent Diabetes Mellitus') atau diabetes awal remaja. Diabetes jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetes jenis pertama mula mendapat simtom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.
  • Diabetes jenis kedua (II) boleh disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan. Diabetes jenis II, oleh kerana masih mempunyai sedikit sebanyak insulin dari pankreas, boleh dikawal secara pemantauan pangambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam, dan pengambilan ubat secara makan/suapan ( suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan samping serius kepada pesakit)." 


Bagaimana nak mengetahui bacaan gula dalamn darah...boleh baca di bahagian ruangan Dr Zubaidi..dalam Bagaimana cara nak menguji gula dalam darah?


Ada beberapa petua yang boleh kita lakukan untuk turunkan gula dalam darah..

1. Minum air rebusan asam gelugor kering..Minuman nie hendaklah dibuat setiap hari untuk menurunkan paras gula dalam darah..




2. Jus buah epal hijau dan peria katak..Jus nie dibuat setiap hari untuk menurunkan paras gula dalam darah..



Kalau anda seorang yang rajin nak buat la...Tapi bagi yang malas nak buat..ada cara yang paling mudah...dengan minum Vivix je..dah boleh juga turunkan paras gula dalam darah...Tak percaya..boleh tengok testimoni nie..klick disini..

Diabetes adalah penyakit kronik yang akan kekal seumur hidup. Setakat ini belum ada ubat yang dapat menyembuh penyakit diabetes tetapi penyakit ini boleh dikawal dengan cara berikut:
  • Penjagaan pemakanan dan berat badan
  • Kerap bersenam
  • Pengubatan
  • Pemakanan pesakit Diabetes seharusnya kurang lemak dan kalori serta seimbang.
Pesakit diabetes boleh menjalani kehidupan yang normal dengan syarat pesakit itu dikawal dengan betul. Lebih kurang 40% pesakit diabetes mampu mengawal keadaan penyakit mereka dengan menjaga pemakanan dan bersenam. Manakala selebihnya adalah dengan mengambil sama ada ubat (pil) dan/atau suntikan insulin di samping pemakanan yang sihat dan bersenam. 

Vivix adalah tonik ajaib yang dah banyak membantu pesakit diabetes untuk turunkan gula dalam darah...Jom kita tengok testimoni lagi satu..untuk diabetes


Jom beli kan Vivix untuk insan tersayang anda..agar mereka sentiasa ceria dan cergas..Tapi jangan beli sebotol tau..beli 2 botol Vivix..dalam TWIN PACK tu tau...Dapat banyak benefit tau..

Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]
017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM




Popular posts from this blog

PETUA MENGHILANGKAN/MENGURANGKAN ASMA(SEMPUT) SECARA SEMULAJADI AGAR KEKAL SIHAT

PENYAKIT ASMA DAN PENYELESAIANNYA AGAR SIHAT TANPA UBAT

10 KELEBIHAN LECITHIN YANG MESTI ANDA KETAHUINYA AGAR TIDAK TERSALAH PILIH