KENALI GLA COMPLEKS YANG BEST SANGAT - CINTA HATI SAYA

Saturday 11 April 2015

KENALI GLA COMPLEKS YANG BEST SANGAT

Alhamdulillah..setelah sekian lama tunggu internet kat rumah..akhirnya dapat jugak...time kasih Allah s.w.t...sebab permudahkan kerja ku nie amin...


-----------------------------------------------------------------

So, lepas nie leh la memblogkan diri ku nie...arini kita nak belajar pasal GLA...macam yang kita pernah dengar..SHAKLEE mengeluarkan produk yang membantu kesihatan diri seseorang tu...hari nie pasal GLA..dimana GLA membantu seseorang wanita itu mengatasi masalah kesihatan dalaman..

Sebelum tu..jom kita tengok dulu apa itu GLA.. :-

- Kombinasi minyak borage yang ada asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

- GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan dalam badan untuk membentuk prostaglandin (bahan berkesan yang berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses badan yang normal.

- Minyak benih bunga matahari adalah salah satu sumber asid lemak Omega-6 dan vitamin E pula, membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan pelihara integriti sel.


 Sebenarnya ada perbezaan antara GLA shaklee ni dengan jenama yang lain...ape yang membezakannya kenapa dipanggil GLA bukan dipanggil EPO..

Tadi saya dh sebutkan minyak borage kan..tapi tahukah anda..minyak borage tu mempunyai kepekatan yang berbeza dengan EPO..Borage mempunyai dua kali ganda kepekatan dari EPO..dan kadar penyerapan nya pula melebihi 3 kali ganda dari EPO..Sebab tu la..di panggil GLA..


Cuba lihat poster diatas.. GLA Shaklee adalah dari bunga borage dan kandungan GLAnya tinggi antara 17%-25 berbanding jenama lain yang menggunakan sumber evening primrose atau sumber blackcurrant. Jadi memang bertuah lah siapa2 yang memilih GLA Complex Shaklee..Sebab ianya dari sumber asli..dan semulajadi



No comments:

Post a Comment